Confruntați cu creșterea taxelor pentru modelele lor electrice, producătorii chinezi încearcă să mute producția acestora în Europa. Astfel, încearcă să eludeze taxele vamale ridicate prin stabilirea de parteneriate locale și investiții în capacități de producție amplasate pe teritoriul european.
Pentru a accesa piața europeană evitând taxe de până la 48%, producătorii chinezi de automobile electrice, precum Chery Automobile și Leapmotor, apelează la colaborări cu companii locale și investesc în fabrici din Europa.
Această strategie are ca scop reducerea costurilor și îmbunătățirea competitivității pe o piață în care producătorii europeni, deja în dificultate, se confruntă cu o concurență puternică. Iar reacțiile guvernelor europene variază, unele încercând să echilibreze protejarea locurilor de muncă locale cu deschiderea către investițiile străine.
Industria auto se schimbă odată cu apariția vehiculelor electrice, iar concurența dintre producători este mai acerbă ca niciodată. Acesta este contextul în care producătorii chinezi încearcă să se stabilească în Europa, nu doar pentru a accesa o piață profitabilă, ci și pentru a ocoli noie taxe vamale impuse de Uniunea Europeană.
Ca răspuns la aceste măsuri protecționiste, companiile chineze caută să stabilească parteneriate locale și să investească direct în facilități de producție europene, astfel încât automobilele lor să fie considerate produse locale. Este o strategie foarte importantă pentru acești producători, deoarece fără ea automobilele electrice chineze ar putea deveni prea scumpe și greu vandabile în regiune.
Mai mulți producători chinezi au inițiat deja colaborări cu companii europene, pentru a eluda taxele vamale. Este cazul Chery Automobile, care în parteneriat cu Ebro-EV Motors, a anunțat producția Omoda E5 la Barcelona. Același lucru este valabil și pentru Leapmotor, care a început asamblarea modelului său T03 în Polonia, în colaborare cu Stellantis.
Sosirea masivă a producătorilor chinezi în Europa nu este privită cu ochi buni de producătorii europeni, care se confruntă deja cu o stagnare a vânzărilor și o tranziție costisitoare la propulsia electrică. Mai mult, ei trebuie acum să facă față concurenței chineze, pe propriul teritoriu. Noul context i-ar putea obliga să își regândească strategiile și să exploreze noi parteneriate sau alianțe, pentru a-și menține competitivitatea.
Guvernele europene au abordări variate ale acestei noi dinamici. În timp ce unele țări, precum Italia, salută sosirea producătorilor chinezi, altele rămân precaute cu privire la posibilitatea unei concurențe sporite. Ministrul industriei din Italia s-a întâlnit recent cu producătorii chinezi pentru a explora oportunitățile de cooperare, în ciuda preocupărilor producătorilor locali.
Europa caută un echilibru între protejarea locurilor de muncă locale și deschiderea către noi investiții străine. La rândul lor, producătorii chinezi, colaborând cu parteneri europeni, pot beneficia de noi sinergii, în special în lanțul de aprovizionare.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!