Turcia își propune să devină un jucător de top mondial în producția de automobile electrice. Rețeta? Reforme, atragerea de investiții străine și modernizarea industriei.
Jucător minor în industria auto, Turcia urmărește acum o poziție de lider global în producția de mașini electrice. Sub conducerea lui Recep Tayyip Erdogan, țara intenționează să construiască noi fabrici și să integreze energie regenerabilă pentru a produce până la un milion de mașini electrice pe an.
De asemenea, prin atragerea de investiții străine și promovarea unui mediu de reglementare propice, Turcia se pregătește să devină un hub de electromobilitate în Europa, cu proiecte majore. Un exemplu elocvent în acest sens este instalarea gigantului chinez BYD.
De zeci de ani, Turcia figurează pe harta industriei auto globale, însă fără a avea o anvergură deosebită. În ultimii ani, țara a inițiat o serie de reforme și investiții semnificative, pentru a-și redefini rolul în acest sector.
Turcia aspiră acum să devină lider mondial în producția de mașini electrice, iar pentru a realiza acest lucru, guvernul a anunțat crearea a zece fabrici, cu intenția de a crește acest număr la 14, pentru a consolida eficiența și competitivitatea sectorului. Aceste fabrici nu au scopul doar de a crește producția, ci și de a atrage investiții străine.
Prin relaxarea condițiilor pentru producătorii auto internaționali, Turcia speră să devină un centru major pentru producția de vehicule electrice în Europa și nu numai. Pentru a-și crește capacitatea de producție de automobile electrice la un milion de unități pe an, țara plănuiește un pachet de cinci miliarde de dolari. În parale, dorește să integreze energiile regenerabile în dezvoltarea industrială și anunță o investiție de 4,5 miliarde de dolari pentru promovarea utilizării energiei solare și a altor surse regenerabile.
Prin urmare, Turcia vrea să producă mașini într-un mod mai ecologic, reducând în același timp dependența energetică de alte țări. Pentru a-și implementa planul, intenționează să atragă cel puțin 20 de miliarde de dolari în investiții din sectorul privat.
Turcia intenționează să pună în aplicare subvenții și alte stimulente fiscale, asigurându-se totodată că mediul de reglementare este favorabil și încurajează inovația și dezvoltarea tehnologică. Programul HIT-30, de exemplu, intenționează să injecteze 30 de miliarde de dolari în resurse în sectorul tehnologic, stimulând cercetarea și dezvoltarea în același timp consolidând competitivitatea generală a țării.
În plus, înființarea de noi fabrici și extinderea instalațiilor existente sunt elemente cheie ale strategiei Turciei de a deveni o putere globală a industriei auto. Aceste fabrici sunt proiectate pentru a fi de ultimă generație, încorporând sisteme de producție avansate și practici durabile. Acestea vor servi drept bază pentru exportul de mașini electrice pe piețele europene și asiatice, crescând astfel influența economică și industrială a Turciei.
Angajamentul de a deveni lider în industria de automobile electrice ar putea transforma economia țării. Prin valorificarea inovației tehnologice, a politicilor favorabile afacerilor și a investițiilor în infrastructură, Turcia se poziționează pentru un rol cheie în viitorul mobilității globale. Dacă va reuși, va fi capabilă să concureze cu cei mai mari actori de pe piața globală.
Turcia își pune deja planul în acțiune odată cu viitoarea fabrică BYD, care va fi construită pentru a ocoli taxele vamale pe care Europa le pregătește producătorilor chinezi. Este, dacă vreți, prima confirmare că are atuuri serioase pentru a reuși în acest demers ambițios.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!