Un incendiu de amploare, provocat de un automobil electric, readuce în atenție riscurile bateriilor litiu-ion
12.08.2024
        
Distribuie acest articol!   

Un incendiu violent, izbucnit la un automobil electric, într-o parcare subterană din orașul Incheon, din Coreea de Sud, readuce în atenție riscurile enorme pe care le reprezintă bateriile litiu-ion.

Pe 1 august, un Mercedes-Benz EQE a luat foc în tip ce se afla într-o parcare subterană. Incidentul a cauzat întreruperea alimentării cu energie electrică a 480 de locuințe și a avariat 140 de vehicule, dintre care 40 au ars complet.

Incendiul a necesitat nu mai puțin de opt ​​ore de intervenție din partea pompierilor, până când a putut fi lichidat complet. Mai grav, incidentul s-a soldat cu internarea a 23 de persoane.

Autoritățile locale au fost nevoite să evacueze oamenii ale căror locuințe au fost afectate și să îi ducă în centre de cazare temporară. În total, 121 de persoane, din cinci clădiri de locuințe, au fost mutate iar 480 de gospodării din cele 1.581 din complexul rezidențial afectat au rămas fără curent electric.

O anchetă comună a poliției și a pompierilor este în desfășurare pentru a determina cauza incendiului, concentrată pe bateria litiu-ion a mașinii, fabricată de Contemporary Amperex Technology, unul dintre cei mai mari producători de profil din lume.

Având în vedere că modelul în cauză a fost lansat pe piața coreeană în 2022, apar întrebări legate de fiabilitatea bateriilor, ca și de siguranța vehiculelor electrice în general.

Incidentul reactivează dezbaterea privind siguranța vehiculelor electrice și responsabilitatea financiară a producătorilor în cazul unei defecțiuni. Un incendiu la o mașină electrică este un eveniment rar, dar atunci când are loc, consecințele pot fi devastatoare, așa cum a fost acum, la Incheon, unde zeci de mașini au fost carbonizate.

Incendiul despre care relatăm s-a declanșat brusc, cu degajări de fum, iar câteva secunde mai târziu, mașina a explodat, declanșând un incendiu masiv pe care pompierii l-au stins abia după opt ore.

Potrivit unei surse locale citate de publicația Korea Joongang Daily, dacă incendiul este cauzat de un defect al vehiculului sau al bateriei, producătorul ar putea fi făcut responsabil pentru pagubă. În caz contrar, dacă răspunderea revine proprietarului vehiculului, fiecare proprietar al unei mașini avariate va trebui, alături de propria companie de asigurări, să facă demersurile pentru a obține despăgubiri.

Iarc problema siguranței mașinilor electrice revine în actualitate, în special în ceea ce privește riscurile de incendiu legate de bateriile litiu-ion. Impactul în acest caz poate fi mult mai devastator decât la vehiculele termice, datorită naturii explozive a bateriilor.

Iată de ce producătorii de automobile vor trebui să colaboreze îndeaproape cu furnizorii de baterii, pentru a îmbunătăți siguranța acestora și a minimiza riscurile de incendiu. Sunt esențiale consolidarea standardelor de siguranță și investițiile în cercetare și dezvoltare, pentru a preveni astfel de incidente, pe viitor.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!