Pe măsură ce modelele electrice se vând cu dificultate, situația din piață pune presiune pe producători. Aceștia își ajustează strategia în fața cererii scăzute, unii continuând să vândă modele termice.
În acest timp, consumatorii rămân reticenți în fața modelelor electrice, din cauza prețului ridicat și a infrastructurii de încărcare insuficiente.
Autoritățile încurajeajă șoferii să treacă la mașini electrice. Astfel, au fost puse în aplicare ajutoare, precum bonusul ecologic, în perspectiva interzicerii vânzării de automobile termice la nivelul Uniunii Europene, începând din 2035. În Marea Britanie, reglementările impun ca 22 % din mașinile noi vândute în 2024 să fie electrice, cu o creștere treptată la 80% până în 2030.
În teorie, aceste ținte par realizabile, dar în practică situația se dovedește a fi mult mai complexă. Și din motive întemeiate, după cum relevă un studiu Auto Trader.
Acesta evidențiază o problemă majoră: în ciuda voinței politice, o mare parte a consumatorilor britanici sunt încă reticenți să treacă la vehicule electrice. Tendință este, în general, aceeași aproape peste tot în Europa.
Motivele acestei rezistențe sunt multiple, dar doi factori ies în evidență: prețul vehiculelor și infrastructura de încărcare. De fapt, mașinile electrice sunt încă mult mai scumpe decât echivalentele lor termice.
În plus, deși rețeaua de stații de încărcare este în creștere, nu întotdeauna inspiră încredere potențialilor cumpărători. Astfel, în timp ce cuantumul bonusului ecologic a fost redus, vânzările de mașini electrice scad ritmul pe Bătrânul Continent.
În acest context, unii producători au început să-și ajusteze strategia și au decis să nu înceteze vânzarea de modele termice, pentru moment. Un purtător de cuvânt al unui mare dealer din Marea Britanie explică situația: „Este aproape ca și cum nu putem furniza mașinile pe care oamenii și le doresc, dar avem o mulțime de mașini pe care s-ar putea să nu le dorească”.
Dealerii susțin că „atâta timp cât diferența de costuri dintre vehiculele electrice și cele cu motor cu combustie internă nu se va reduce semnificativ, va exista o provocare – și va fi nevoie de un anumit nivel de stimulent pentru a reduce acest decalaj”. Pentru că cererea de mașini electrice rămâne încă prea scăzută.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!