Pentru Stephan Winkelmann, președinte și CEO Lamborghini, faptul că supersportivele electrice nu prea au căutare, nu reprezintă o surpriză. Clienții mărcii italiene sunt foarte atașați de propulsia termică, în special de iconicul V12.
Lamborghini vinde de decenii automobile de înaltă performanță și cu un design impresionant. Și mereu a avut succes. Acum însă, trecerea la propulsia electrică este o adevărată provocare pentru brand.
Fără îndoială, în fața unui motor care poate atinge o turație de 10.000 rpm și dezvoltă 900 CP, așa cum este V8-ul twin-turbo de 4,0 litri de pe Temerario, clienții casei ar trebui să uite de vechiul V10 cu aspirație naturală. Însă… motorul rămâne unul termic!
Producătorul este deja în proces de electrificare a gamei, prin adoptarea hibridizării. Pe lângă Temerario, Lamborghini a dezvăluit Urus SE în aprilie. Primul model hibrid al companiei, Revuelto, dispune de 1.000 CP și trei motoare electrice care asistă impresionantul V12 de 6,5 litri cu aspirație naturală. Iar lista de așteptare este deja foarte lungă: peste trei ani pentru acest hypercar Lamborghini!
Deși electrificarea via hibridizare este în plină desfășurare, propulsia 100% electrică nu reprezintă o soluție pentru Lamborghini. Winkelmann crede că adoptarea propulsiei pur electrice în acest moment nu ar face decât să încetinească traiectoria ascendentă a vânzărilor Lamborghini.
Întrebat despre data la care vom vedea prima mașină 100% electrică de la Lamborghini, CEO-ul nu a precizat nimic. S-a rezumat să spună că se va continua dezvoltarea modelelor termice (în principal hibrizi) „până la sfârșitul acestui deceniu”.
În opinia omului aflat în fruntea Lamborghini, este încă mult prea devreme pentru ca supercarurile să devină complet electrice. În schimb, electrificare este ”o bună oportunitate pentru mașinile de zi cu zi”.
„Aș spune că electrificarea este cea mai mare provocare la nivel global. O altă provocare este dezvoltarea de software. Mașinile devin din ce în ce mai conectate. Acestea sunt cele două provocări principale pentru industria auto. Pentru alte mărci, provocările sunt costul dezvoltării mașinilor electrice și prețul acestora.”
Stephan Winkelmann, CEO Lamborghini
Și ca să argumenteze, CEO-ul Lamborghini dă drept exemplu vânzările hypercar-ului electric Rimac Nevera. Clienții aflați în căutarea luxului și ultra-performanței nu își doresc neapărat mașini electrice. Ei caută exclusivitate, caz în care performanța unei rachete pur și simplu nu este suficientă!
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!