După cum deja se știe, în ultimele luni ritmul de creștere al segmentului reprezentat de mașinile electrice a dat unele semne de încetinire. În fața acestei situații, unii constructori s-au grăbit să își exprime îngrijorarea, ba chiar și-au reevaluat ambițiile în privința electrificării.
Această tendință este accentuată de noile reglementări europene, precum interzicerea vânzării de automobile cu motoare termice, începând din 2035, și amânarea standardului Euro 7, care obligă mărcile să își revizuiască planurile.
Anunțul interzicerii motoarelor termice în Europa a determinat câțiva constructori să stabilească calendare ambițioase pentru a deveni mărci 100% electrice cu mult înainte de termenul limită din 2035. Însă, în fața primelor obstacole, în special economice și tehnologice, aceste ambiții au început să fie revizuite. Reglementările Euro 7, mai flexibile decât era de așteptat, au contribuit și ele la această reajustare, permițând constructorilor să extindă utilizarea motoarelor termice, în special în formă hibridă.
Majoritatea mărcilor importante au decis să-și reducă proiectele de electrificare până în 2030, alegând să investească mai mult în vehicule hibride plug-in, continuând să ofere noi modele 100% electrice, dar cu mai multă reținere. Iată o trecere în revistă a principalelor modificări anunțate în privința electrificării.
Ford. Compania americană a redus bugetul anual alocat vehiculelor electrice, de la 40% la 30%, în favoarea modelelor hibride. Ford a anulat dezvoltarea unui nou SUV electric cu șapte locuri și a amânat alte proiecte, printre care și un pick-up electric. Marca urmărește în continuare electrificarea completă în Europa, până în 2030, dar și-ar putea revizui rapid strategia, în funcție de evoluția pieței.
Mercedes-Benz. Inițial foarte ambițioasă, marca germană a prezis că 50% din vânzările sale vor fi reprezentate de vehiculele electrice, până în 2025. Acest obiectiv a fost împins acum până în 2030, însoțit de o reducere a investițiilor în noile fabrici de baterii.
Porsche. La fel ca Mercedes, Porsche și-a redus țintele de electrificare. Constructorul vizează acum 80% vânzări de electrice până în 2030, dar aceste cifre rămân dependente de cerere și de evoluția pieței.
Renault. Inițial, Renault intenționa să devină o marcă exclusiv electrică, în Europa, până în 2030. Totuși, compania a decis să adopte o strategie mixtă, combinând vehiculele electrice cu cele pe combustie internă după această dată. Luca de Meo, președintele Renault, a menționat că obiectivele pentru 2035 sunt dificil de atins pentru întreaga industrie, cu atât mai mult când vine vorba de standardul CAFE și termenul din 2025, pe care el și alți manageri ar prefera să îl amâne până în 2027, sub amenințarea unor amenzi semnificative.
Toyota. Marca japoneză, încă precaută cu privire la electrificarea masivă a gamei, și-a redus planurile de producție pentru modelele electrice cu o treime, până în 2026. Cu toate acestea, Toyota își menține obiectivul de a produce 1,5 milioane de mașini electrice până la această dată și 3,5 milioane până în 2030, cu un angajament ferm pentru dezvoltarea bateriilor cu stare solidă.
Volkswagen. Deși Volkswagen rămâne angajat să electrifice 70% din flota sa în Europa și 50% în Statele Unite și China, până în 2030, marca trece printr-o perioadă de îndoieli, în special în ceea ce privește cererea. Unele proiecte din fabricile germane sunt în prezent în așteptare. Ca să nu mai vorbim de faptul că grupul se pregătește să treacă printr-o perioadă de frământări fără precedent.
Volvo. Inițial, electrificarea trebuia finalizată până în 2030, însă acest obiectiv a fost schimbat recent. La această dată, marca plănuiește să combine modelele electrice cu cele hibride plug-in, pentru a ajunge la un procent apropiat de ambițiile sale inițiale: între 90 și 100% vânzări de modele full electrice până la sfârșitul deceniului.
Aston Martin. Fără un model electric până în prezent, Aston Martin a amânat lansarea primei sale mașini electrice până în 2026, în loc de 2025. Deși manifestă o anumită teamă vizavi de pierderea clientelei tradiționale, marca britanică dă asigurări că dezvoltarea sa electrică evoluează.
Bentley. Celebrul brand britanic și-a propus să devină 100% electric până în 2030, lansând un model pe an, începând cu 2025. Cu toate acestea, aceste planuri au fost revizuite, plănuindu-se acum primul model electric abia în 2026, focusul urmând să fie pe vehiculele hibride.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!