Aston Martin continuă să creadă în strategia sa de relansare. În ciuda datoriilor în creștere și a pierderii de 10,3 milioane de lire sterline înregistrată în trimestrul al treilea.
Cu vânzări în creștere pentru modele precum Vantage și cu o gamă în plină extindere pe segmentul automobilelor ultra-exclusive, producătorul britanic speră să revină pe linia de plutire, în ciuda provocărilor colosale.
Aston Martin se confruntă cu un context deosebit de ostil. Rezultatele financiare pe al treilea trimestru, au dezvăluit o pierdere de 10,3 milioane de lire sterline (12,3 milioane de euro) înainte de impozitare. Această pierdere nu este deloc una de neglijat!
În 2024, Aston Martin a ”ars” echivalentul a 509 milioane de dolari (467 milioane de euro), sau mai mult de 1,8 milioane de dolari (1,65 milioane de euro) pe zi, dezvăluie The Times. În acest ritm, producătorul își vede resursele micșorându-se abrupt, la finalul unui an marcat de revizuirea previziunilor de vânzări și reducerea obiectivelor de producție.
Iar asta după ce, în septembrie anul trecut, Aston Martin își revizuise deja profitul anual estimat în scădere și a redus producția cu 1.000 de unități față de cifra prevăzută inițial.
Motivele? Probleme în lanțul de aprovizionare și cererea scăzută din China, o piață cheie pentru mărcile de lux. În plus, rezultatele trimestrului III din 2024 vin cu o creștere alarmantă a datoriei companiei. Aston Martin și-a majorat datoria netă cu aproape 50%, până la 1,21 miliarde de lire sterline (1,44 miliarde de euro), reprezentând aproximativ 40% din valoarea totală a companiei.
Brandul se află acum într-o poziție delicată, în care fiecare decizie, fiecare model de produs, trebuie să contribuie la refacerea situației financiare. În caz contrar, riscul de prăbușire va fi enorm…
În această situație îngrijorătoare există totuși câteva raze de lumină. Dacă DBX, SUV-ul lansat pentru a satisface apetitul global pentru vehicule versatile, arată o scădere impresionantă de 52% a vânzărilor, alte modele se descurcă mult mai bine.
Modelele sport emblematice de la Aston, precum Vantage și DB12, înregistrează o creștere de 16% față de anul precedent, semn că business-ul de bază al mărcii, centrat pe performanță și prestigiu, rămâne dinamic. De asemenea, Aston Martin continuă să se bazeze pe modelele sale cele mai exclusiviste, domeniu în care marca nu a ezitat niciodată să se remarce.
Vânzările de „Special”, acele modele ultra-limitate concepute pentru clienții bogați și sofisticați, au crescut cu 132%, ajungând la un total de 90 de vehicule. Modele precum Valor și Valkyrie, ambele extrem de rare și de performante, confirmă atracția colecționarilor.
În această situație complexă, Adrian Hallmark, CEO-ul Aston Martin, nu și-a pierdut speranța. „Îmbunătățirea performanței financiare și operaționale în timpul celui de-al treilea trimestru al anului 2024 demonstrează eficacitatea strategiei noastre”, a spus el.
Potrivit acestuia, măsurile luate pentru reducerea producției din cauza întreruperilor în aprovizionare și a contextului economic dificil din China sunt alegerile potrivite. Aston Martin își ajustează ritmul în funcție de capriciile pieței, un exercițiu delicat, dar necesar pentru a menține cursul.
Această adaptare proactivă presupune reorganizarea ofertei și o ajustare a volumelor de producție, inclusiv printr-o reevaluare a mărcii, în jurul fundamentelor sale. Cu modele iconice, Aston Martin caută să-și revigoreze imaginea și să atragă clienți care caută excepționalul. Problema depășește simpla recuperare financiară, iar producătorul britanic încearcă să își redefinească poziționarea pe o piață în plina schimbare.
Între ascensiunea vehiculelor electrice și interesul pentru SUV-uri și modele ecologice, Aston Martin trebuie să jongleze abil. Este un echilibru complex pentru un brand a cărui reputație se bazează pe sportivitate și lux.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!