Uniunea Europeană își păstrează consecvența în privința interzicerii vânzării de mașini termice, începând din 2035. Forul european își menține angajamentul de mediu, în ciuda criticilor, prin integrarea e-combustibililor ca alternativă la motoarele termice.
Inevitabil, această măsură nu este primită cu unanimitate în rândul producătorilor de automobile.
Însă la Bruxelles s-a confirmat acum, încă o dată, această intenție. Astfel, în cadrul unei audieri în fața Comitetului pentru Transport al Uniunii Europene, grecul Apostolos Tzitzikostas, noul comisar desemnat pentru transporturi, și-a afirmat dorința de a menține angajamentele UE de mediu, în special privind interdicția înmatriculării de mașini noi pe combustibili fosili, planificată pentru 2035.
„Avem reguli și ținte concrete pe care ni le dorim și trebuie să ne urmăm planul. Altfel, mesajul Uniunii Europene nu va fi unul de stabilitate și încredere”, a spus el, potrivit portalului de știri Politico. Acest proiect al Uniunii Europene, introdus în cadrul Green Deal-ului de către președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, își propune să reducă drastic emisiile de CO2.
Tzitzikostas, membru al Partidului Popular European (PPE), un partid reprezentat și de von der Leyen, susține această viziune împotriva propulsiei termice, deși unii conservatori europeni și-au exprimat rezerve cu privire la reglementări, pe care le consideră un risc pentru industria auto. Pentru a obține un al doilea mandat, von der Leyen a făcut totuși o concesie pentru vehiculele termice care funcționează exclusiv cu combustibili sintetici (e-fuels).
Acești combustibili, produși din hidrogen și CO2 captat, sunt considerați o alternativă ecologică la combustibilii fosili tradiționali. Excepția ar face posibilă menținerea pe piață a vehiculelor cu motor termic, cu condiția ca să fie neutre ca amprentă de carbon. Astfel, criticile din partea producătorilor și a grupurilor politice îngrijorate de ocuparea forței de muncă și de competitivitate au fost atentuate.
Tzitzikostas împărtășește această abordare nuanțată: intenționează să includă în mod explicit combustibilii sintetici în legislație, în timpul unei revizuiri planificate pentru 2026. Totuși, el insistă asupra necesității de a respecta obiectivele stabilite pentru 2035.
Noul comisar a afirmat că UE trebuie să rămână fermă în ceea ce privește obiectivele climatice, în special limitele emisiilor de CO2 ale flotelor de vehicule pentru 2025. Potrivit lui Tzitzikostas, Green Deal nu ar fi responsabil pentru dificultățile actuale ale anumitor producători auto europeni de a se adapta la standardele ecologice.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!