Modelul a fost fabricat din 1955 și până în 1974, pe mecanica de la Beetle. Casa de design Ghia a creat o caroserie absolut fabuloasă, iar carosierul Karmann a transpus-o în producția de serie. Iată și originea numelui, așadar. Era mai accesibil decât un Porsche, dar, desigur, și performanțele erau inferioare. Aspectul său care emana eleganță pură avea să îl transforme într-un model foarte râvnit, mai ales în SUA, unde primele exemplare au ajuns la un an după lansarea în producție.
Ideea i-a aparținut lui Wilhelm Karmann, care conducea compania producătoare de automobile cu același nume, din Osnabrück. La începutul lui 1953, el i-a cerut prietenului său Luigi Segre, proprietarul Carrozzeria Ghia din Torino, să proiecteze o decapotabilă sport, pe baza lui Volkswagen Beetle. Rezultatul, prezentat în octombrie același an, într-un garaj din Paris, nu a fost un spider, cum și-ar fi dorit Karmann, ci un coupé foarte elegant. Oricum, a fost încântat de ce a văzut, iar prototipul l-a impresionat și pe directorul general Volkswagen de la acea vreme, Heinrich Nordhoff. Așa că decizia de a dezvolta versiunea de producție a acelui coupé cu 2+2 locuri era ca și luată.
Mașina este un simbol sportiv și elegant al miracolului economic german, apărut într-un moment în care lumea își revenea după cel de-al Doilea Război Mondial. Tot mai mulți oameni începeau din nou să prospere, așa că erau dispuși să cheltuiască pentru produse mai bune, mai elegante și mai distractive. Versiunea gata de producție a fost prezentată presei pe 14 iulie 1955, la Hotelul Casino din Georgsmarienhütte. Noul Karmann Ghia Coupé (Type 14), bazat pe Volkswagen Type 1, a fost un succes instantaneu, la fel cum s-a întâmplat și la lansarea oficială de la IAA, în septembrie 1955.
Doi ani mai târziu, în noiembrie 1957, Karmann Karosseriewerke a introdus în producție și versiunea deschisă, Volkswagen Karmann Ghia Type 14 Cabriolet. Producția a durat aproape două decenii și a totalizat 362.601 coupé-uri și 80.881 de decapotabile, vândute în toate colțurile lumii. Ultimul exemplar, fabricat pe 31 iulie 1974, avea un motor de 1.584 cmc și 50 CP și a fost vopsit în roșu Phoenix. În istoria Volkswagen începea o nouă eră, înlocuitorul fiind modernul Scirocco.
Rețeta de succes a acestui model a fost combinația între eleganța italiană etalată la exterior și proverbiala fiabilitate a tehnologiei germane existentă sub capotă. Plăcut la condus și cu un design grațios, atemporal, este unul dintre cele mai încântătoare automobile oferite la un preț accesibil. Cu adevărat o mașină specială!
AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro