Volkswagen, forțat să ia decizii dificile în fața crizei
27.12.2024
        
Distribuie acest articol!   

Sub presiunea crizei fără precedent cu care se confruntă, Volkswagen se vede nevoit să revizuiască remunerația directorilor săi. Această decizie marchează un punct de cotitură pentru producătorul german, care se află în căutarea stabilității, într-un context industrial tensionat.

Volkswagen a anunțat o reducere cu 10% a salariilor celor 4.000 de directori, pentru următorii ani. Măsura face parte dintr-un acord mai larg cu sindicatele, care include suprimarea a 35.000 de locuri de muncă și o reducere a capacității de producție în Germania.

Așadar, pe viitor, la Volkswagen, directorii nu vor mai fi scutiți de eforturile de reducere a costurilor. Grupul a decis să le reducă salariile cu 10% în 2025 și 2026, decizia afectând aproximativ 4.000 de manageri. Din 2027, reducerea se va diminua treptat: 8%, apoi 6%, iar în final 5%.

Dacă obiectivul este de a aduce o aparență de echilibru financiar, această decizie reflectă și dorința de a transmite un mesaj: toată lumea, la toate nivelurile organizației, trebuie să participe la efort.

Cu toate acestea, acest anunț nu a făcut încă mare vâlvă dinspre Volkswagen. Purtătorul de cuvânt al grupului a refuzat să comenteze, iar sindicatele IG Metall, prin consiliul de întreprindere, păstrează tăcerea pentru moment.

Această decizie rezultă din acordul semnat cu sindicatele după o negociere intensă, menită să evite grevele care ar fi putut paraliza producătorul auto. Reducerea salariilor directorilor, deși simbolică, ar putea fi văzută și ca un gest de atenuare a tensiunilor interne. Mesajul Volkswagen este clar: toată lumea trebuie să facă un efort pentru a trece prin furtună. Chiar și directorii, care nu au altă opțiune decât să se adapteze sau să părăsească nava.

Dincolo de reducerile salariale, Volkswagen trece printr-o adevărată restructurare. Acordul recent semnat prevede eliminarea a peste 35.000 de locuri de muncă în Germania, până în 2030. O cifră amețitoare, care reflectă presiunea economică în creștere asupra industriei auto.

Cu o piață europeană care se luptă să-și recapete avântul și provocările majore legate de electrificare, Volkswagen nu avea vreun as în mână. Negocierile cu sindicatele, deși dure, au permis evitarea unei crize sociale mai grave. Costurile sunt însă enorme: reducerile de locuri de muncă, combinate cu o scădere a capacității de producție, riscă să slăbească și mai mult fabricile germane ale grupului.

În timp ce urmărește să garanteze competitivitatea Volkswagen, această reorganizare reflectă și o stare generală proastă a industriei germane. Privită de mult timp ca un model de robustețe, acesta pare să aibă mari dificultăți în fața schimbărilor rapide din sector.

Cât despre Volkswagen, acesta se află la o răscruce. Pe de-o parte, producătorul trebuie să-și gestioneze atent costurile, dacă nu vrea să renunțe la ambiția de lider pe piața vehiculelor electrice. Pe de altă parte, trebuie să navigheze într-un climat social și economic tensionat, cu o forță de muncă îngrijorată și cu sindicate care supraveghează atent orice mișcare.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!