Dacia are în lucru noua generație Sandero, care ar urma să apară până la sfârșitul anului 2027. Aceasta va avea, în premieră, și o versiune electrică.
Denis Le Vot, CEO Dacia, a confirmat sosirea noii generații Sandero pe parcursul anului 2027. Aceasta va păstra platforma CMF-B a Grupului Renault, permițând diverse opțiuni de motorizare, inclusiv o versiune electrică.
Într-un context dificil pentru industria de profil, Dacia își dezvăluie treptat strategia pentru noua generație a bestseller-ului său, Sandero. Deși poate părea îndepărtată, această lansare demonstrează o abordare chibzuită, tipică brandului românesc.
Fidel misiunii sale de a oferi automobile accesibile, constructorul are o strategie prudentă și în privința propulsiei electrice. Astfel, este studiată în special posibilitatea utilizării bateriilor cu sodiu, mai puțin eficiente, dar mai accesibile decât cele tradiționale litiu-ion.
Decizia de a păstra platforma CMF-B constituie o alegere strategică importantă. Această arhitectură relativ recentă, având în vedere că a fost dezvoltată în urmă cu cinci ani, oferă o bază tehnică modernă și validată deja în piață. Dar rămâne de văzut cât de relevată va mai fi comercializarea ei la orizontul anului 2028, când concurența va avea soluții mai inovatoare.
Dar poate cel mai intrigant aspect al proiectului este legat de electrificare, având în vedere că majoritatea jucătorilor de pe piață sunt angajați într-o cursă frenetică de îmbunătățire a autonomiei și performanței de încărcare în timp ce Dacia are o abordare împotriva curentului.
Dacia refuză tendința pieței, care împinge autonomia spre 500-600 km și anunță timpi de încărcare ultrarapizi. Bateriile cu sodiu, o tehnologie intens dezbătută în industrie, sunt mai puțin eficiente din punct de vedere al densitații energetice și mai grele decât bateriile litiu-ion, însă au avantajul decisiv al unui cost semnificativ mai mic. Această opțiune tehnică ilustrează perfect filozofia Dacia: favorizarea accesibilității financiare în detrimentul performanței pure.
Dacia se îndreaptă și ea către electrificarea totală anunțată pentru 2035, perspectivă în care va trebui să obțină un delicat echilibru între menținerea prețurilor scăzute și respectarea standardelor de mediu din ce în ce mai stricte. Succesul cu Spring, prima incursiune Dacia în lumea electrică, arată că există o cerere pentru modele electrice la prețuri accesibile. Provocarea următorilor ani va fi mai complexă și va avea ca model central Sandero.
Cu toate acestea, strategia Dacia nu este lipsită de riscuri, într-un segment B din ce în ce mai performant. Viitorul Sandero va trebui să aibă un echilibru atent între accesibilitate și modernitate. De asemenea, Dacia va trebui să țină cont de evoluțiile și reglementările pieței, mai ales dacă și-a propus rămână fidelă promisiunii de mobilitate accesibilă.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!