Care sunt principalele inconveniente ale mașinilor electrice chinezești, pe piața europeană
14.02.2025
        
Distribuie acest articol!   

După ce au luat cu asalt Europa, amenințând piața auto cu tehnologii avansate și prețuri agresive, constructorii chinezi de mașini electrice par să experimenteze, pentru prima dată, o încetinire. Motivul? Un studiu realizat de compania americană Escalen, specializată în cercetarea de piață, ne dă răspunsul la această întrebare.

Potrivit respectivului studiu, clienții europeni ar fi mai înclinați să cumpere o mașină chinezească, dacă prețul acesteia ar fi cu adevărat atractiv, în comparație cu concurența. Iar după preț, notorietatea este următorul neajuns al mașinilor ”made in China”.

Miezul problemei rămâne, deloc surprinzător, prețul. Potrivit studiului, o reducere cu 10% a prețului ar convinge unul din zece șoferi europeni să ia în considerare cumpărarea unui model chinez. Iar dacă prețurile ar scădea cu aproximativ 27%, vânzările ar lua avânt cu adevărat. Dar această reducere este greu de atins, mai ales cu măsurile protecționiste recente ale UE, care au impus creșterea taxelor vamale la importul de mașini electrice fabricate în China.

Aceste taxe au făcut unele modele mai puțin atractive. În Germania, de exemplu, un MG4 (”made in China”) are în prezent prețul de 34.990 euro, mai mult decât un Volkswagen ID.3 (33.330 de euro). Argumentul prețului scăzut, adesea invocat de constructorii chinezi, își pierde așadar impactul.

În Franța, de pildă, același MG4 începe de la 24.900 de euro, dar acum trebuie să concureze cu mașini electrice noi la același preț, precum Citroën ë-C3 sau Renault 5 E-Tech cu baterie de 40 kWh, vehicule care beneficiază în continuare de subvenții de la stat, ceea ce nu mai este valabil în cazul mărcilor chineze.

În fața acestor dificultăți, ar mai fi o carte de jucat: imaginea mărcii. Pentru mulți șoferi europeni, cumpărarea unei mașini înseamnă, înainte de toate, să aibă încredere într-un constructor binecunoscut și care a făcut performanță. Și la acest capitol brandurile chineze mai au de muncit.

Unii constructori se bazează, așadar, pe modele ultra-tehnologizate, pentru a-și demonstra know-how-ul. Chiar dacă volumele rămân modeste, acest lucru le permite să își construiască un renume. Iar pentru unii strategia începe să dea roade, precum BYD, de exemplu, care are deja o creștere exponențială, chiar dacă începea de la zero în urmă cu doar câțiva ani.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!