Cândva cel mai mare eveniment expozițional auto din Europa, dacă nu chiar din lume, celebrul IAA nu mai seamănă cu ce era în urmă cu câțiva ani. Din 2021, salonul s-a mutat de la Frankfurt la München, iar schimbarea nu a vizat doar orașul gazdă, ci și formatul evenimentului. Era un prim semnal al schimbărilor uriașe care aveau să urmeze pentru industria auto.
IAA din prezent este departe de cel de până la finele deceniului trecut. Imensele spații expoziționale de la interior au fost reduse în conformitate cu bugetele, adică drastic, iar marii expozanți, atâția câți au mai rămas, și-au mutat standurile în piețele istorice din centrul orașului.
La marele complex Messe München, halele sunt ocupate doar în mică parte, cu standuri despre orice are legătură cu mobilitatea și cu spații pentru conferințe. Sunt prezentate de toate pentru toți, de la automobile la trotinete, stații de încărcare sau soluții inovatoare de mobilitate.
Industria trece prin schimbări radicale, fenomen care nu are cum să treacă neobservat la un eveniment de anvergura Salonului de la München. Martor la ediția 2025, așa cum de altfel o face fără întrerupere de peste trei decenii, 24auto.ro vă propune aici un altfel de fotoreportaj de la fața locului, prin zece imagini care evocă foarte bine aceste transformări.
Germanii încearcă să țină pasul cu schimbările
Evident, constructorii germani se străduiesc să facă în continuare tradiționala demonstrație de forță de pe propriul teren. Fiecare încearcă să își etaleze, în stil propriu, capacitatea tehnologică și tradiția unică.

Asediul chinezilor
Prezenți peste tot, ca furnizori de subansamble sau de tehnologie, dar și cu nenumărate branduri noi de automobile, chinezii au declanșat asediul asupra pieței europene. Și o fac la un nivel fără precedent, semn că vin în Europa cu temele bine făcute.

Nume noi pe piață
Lista cu nume mari prezente la IAA este acum mult mai scurtă decât în vremurile de glorie din trecut. În schimb, apar tot mai multe nume noi, venite aproape exclusiv din China și cunoscute deocamdată doar de către cei din domeniu, dar pe care publicul larg le va învăța, cu siguranță, în următorii ani.

Ofensiva tehnologică
Am intrat în epoca computerului pe roți. Relativ greu de digerat de către cei din generațiile ”old school”, această realitate este validată de prezența tot mai multor companii din IT&C care, din furnizorii de echipamente din trecut, se transformă acum în jucătorii majori din industrie.

Tradiție în reinterpretare modernă
Trendul evocării trecutului glorios este omniprezent la constructorii cu tradiție. Aceștia încearcă să translateze succesul unor ”nume sacre” din trecut, în contextul actual. Unul dintre cele la elocvente exemple în acest sens este hypercarul full electric creat de Renault și inspirat din legendarul R5 Turbo.

Propulsia electrică, tot mai atractivă
Chiar dacă industria încă mai caută soluția ideală de abordare a electromobilității, aceasta este o certitudine pe termen mediu și lung. Noua tehnologie progresează cu pași imenși și este doar o chestiune de timp până când va deveni dominantă pe piață. Evident, chinezii sunt în pole position, iar gigantul CATL, unul din liderii mondiali specializați în producția de baterii, are deja o poziție de invidiat în Europa.

Inteligența artificială preia controlul
Puțini și-ar fi putut imagina în trecut că nume din tehnologia informației precum Google vor ajunge să țină capul de afiș la IAA! Ultimul hit în domeniu? De pildă integrarea inteligenței artificiale la bordul automobilelor, prin asistentul Gemini.

Incertitudinile viitorului
Pe piață apar nume noi, unele venite din neant sau din Asia, altele transformate din nume vechi aflate în căutarea unor noi strategii. Este și cazul Aumovio, noua entitate independentă rezultată din sectorul „Automotive” al grupului Continental. Timpul ne va arăta dacă această mutare strategică a fost de bun augur sau ba…

În căutarea notorietății
Pentru cei cu tradiție în branșă, trimiterea la gloria de odinioară este un gest firesc și un argument forte. Pentru noii intrați, notorietatea este un deziderat. Un nume greutate se construiește cu mult efort și are nevoie de argumente solide. Chinezii au răbdare și încep să aibă și argumente. În cazul de față, cele cinci stele primite la testele de siguranță Euro NCAP par să fie mult mai importante decât numele modelului în sine.

Noile forme de mobilitate
Mobilitatea ia diferite forme, iar progresul nu se rezumă doar la tipul propulsiei, ci și la nivelul de automatizare al deplasării. Conducerea autonomă continuă să fie o preocupare majoră pentru toată lumea din industrie, iar rezultatele sunt uimitoare.




















