În ultimele luni, vânzările modeste ale modelelor electrice de la Volkswagen i-a îngrijorat pe cei din conducerea producătorului german. Așa cum deja a anunțat în urmă cu câteva zile, Volkswagen se vede nevoit să reducă forța de muncă de pe liniile de producție ale respectivelor modele.
SUV-ul ID.4 nu se vinde conform așteptărilor, astfel că vacanță de vară prelungită a uzinei din Emden este continuată cu reducerea locurilor de muncă, pentru a se adapta la cerere. Și la fabrica de la Zwickau, 2.000 de posturi temporare sunt amenințate.
Toate aceste reduceri ale forței de muncă nu erau prevăzute în planurile inițiale Volkswagen, unul dintre producătorii de automobile care investește foarte mult în propulsia electrică.
Volkswagen pregătește îmbunătățiri tehnice substanțiale pentru ID.4, prevăzute pentru anul 2024. Este vorba de creșteri de putere și autonomie datorită unui nou motor (probabil cel de pe ID.7). De asemenea, tabloul de bord va fi upgradat, cu un ecran tactil mai mare. Rămâne de văzut dacă toate aceste îmbunătățiri vor face ca ID.4 să se vândă mai bine…
În altă ordine de idei, Volkswagen va produce mai puține automobile în săptămânile următoare. La baza acestei reduceri a ritmului de producție sunt o serie de probleme de aprovizionare cauzate de furnizori.
Întreruperile de producție din Cehia nu par să se fi încheiat, ba chiar se extind. La o săptămână după oprirea producției la uzina Toyota din Kolin, Skoda a anunțat că va întrerupe în curând producția la uzina Kvasiny pentru cel puțin o săptămână și nu este exclusă o situație similară și la fabrica din Mlada Boleslav. În același timp, Grupul Volkswagen a fost nevoit să reducă timpul de lucru la mai multe fabrici cheie.
Dacă pentru concurenții de la Toyota totul a început cu un incendiu în fabrica unui furnizor, producătorul ceh are probleme în urma unei inundații la uzina unui furnizor din Slovenia. Potrivit Automotive News Europe, problema este destul de serioasă și va afecta întreg Grupul Volkswagen, pentru care Skoda produce mai multe modele și motoare în Cehia.
Inundațiile au afectat uzina de producție a KLS Ljubno, o companie specializată în angrenaje, care este furnizor pentru peste 80% din piața europeană de automobile și se așteaptă ca producția să poată fi reluată abia în octombrie.
Inundațiile cu care s-a confruntat furnizorul pune probleme mari întregului grup german. A fost redus programul de lucru la uzina din Wolfsburg, unde sunt fabricate modelele Volkswagen Golf și Tiguan, din 11 septembrie până cel puțin pe 29 septembrie. Fabrica din Hanovra, unde se produc vehicule comerciale, este și ea afectată, la fel ca cea din Emden și chiar fabrica portugheză din Setubal (unde se produce T-Roc), până pe 22 noiembrie.