Producătorii chinezi nu se grăbesc să accelereze debarcarea în Europa
04.03.2024
        
Distribuie acest articol!   

Știrile din ultimul an relatează constant despre intenția producătorilor chinezi de a lua cu asalt Europa. Însă dacă ne uităm peste cifre, fenomenul pare să fie încă destul de departe!

Salonul Auto de la Geneva, aflat în plină desfășurare în această perioadă, ne-a permis să evaluăm cele mai importante tendințe pe termen scurt și mediu, în Europa, inclusiv în privința numelor noi de pe piață.

BYD și MG sunt cele două nume care se află acum în lumina reflectoarelor și care anticipează o ascensiune a producătorilor chinezi pe piața europeană. Dar, din păcate, acestea sunt singurele nume cu o prezență demnă de remarcat pe Bătrânul Continent.

Beneficiind de un avans în proiectarea vehiculelor electrice și de condiții economice avantajoase pentru producție, au reușit să vină cu prețuri imbatabile. Doar că această strategie a atras atenția autorităților, iar Comisia Europeană a deschis o anchetă cu privire la presupusele subvenții incordate incorect de către statul chinez, producătorilor săi.

În ciuda eforturilor, producătorii chinezi nu au depășit, deocamdată, modesta cotă de 6% din piața europeană de mașini electrice în 2023, potrivit cifrelor Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Debarcarea chinezilor în Europa nu se derulează atât dar de repede cum relatează presa. Iar odată ajunși aici, au de înfruntat o concurență acerbă, cu jucători consacrați precum Tesla, lider mondial în 2023, cu Model Y. Vedetele chinezilor, precum MG4 sau SUV-ul BYD Atto 3, au de dus o luptă grea, mai ales la capitolele reputație și imagine de marcă.

Producătorii chinezi nu se grăbesc să accelereze ofensiva, probabil conștienți de riscurile reprezentate de potențialele bariere tarifare și de faptul că europenii afișează un grad relativ ridicat de atașare față de imaginea mărcii.

În ciuda acestor obstacole, producătorii chinezi nu renunță. MG și-a prezentat brandul de lux IM la Geneva, un joint venture cu gigantul de comerț electronic Alibaba, care oferă modele electrice puternice care vizează direct Tesla. La rândul său, BYD, care este pe cale să devină cel mai mare producător mondial de automobile electrice, a dezvăluit marca sa de lux YangWang și un SUV impresionant de 1.200 CP. Ofensiva lor este de-abia la început!


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!