Un incendiul de proporții, declanșat la bordul unui Mercedes electric, a generat un val fără precedent de temeri vizavi de automobilele electrice, în Coreea de Sud. Nu este prima situație de acest fel, problemele cu aprinderea spontană afectând în trecut inclusiv automobilele cu motoare termice.
Totul a început cu un mare incendiu într-o clădire din orașul Incheon din Coreea de Sud, despre care am relatat deja aici.
Aflat într-o parcare subterană, un Mercedes EQE a luat foc spontan, deși nici măcar nu era conectat la rețeaua electrică pentru încărcare. Incendiu s-a extins la nu mai puțin de 140 de alte vehicule, care au fost distruse sau avariate de flăcări, iar 200 de familii au fost evacuate din clădire și 23 de persoane au fost spitalizate, din fericire fără consecințe grave.
În urma acestui incident grav a fost deschisă o anchetă pentru a se stabili cauza, foarte probabil legată de bateria autovehiculului, furnizată de compania chineză Farasis Energy. Cazul este atât de mediatizat încât l-a obligat pe directorul general Mercedes-Benz din Coreea de Sud să participe la o întâlnire cu locatarii clădirii afectate, în timp ce echipele producătorului depun eforturi pentru a identifica originea problemei.
Câteva zile mai târziu, în aceeași țară, un alt automobil electric, de data aceasta un Kia EV6, a luat foc inexplicabil. A fost momentul în care guvernul Coreei de Sud a solicitat producătorilor de automobile să furnizeze informații mai precise cu privire la originea bateriilor cu care dotează mașinile electrice.
Iar frica a prins rădăcini în opinia publică din Coreea. Anumite clădiri au interzis accesul vehiculelor electrice în parking-uri, iar sindicatele de management rezidențial solicită prudență în timpul încărcării vehiculelor electrice.
Statisticile relevă o creștere a numărului de incendii spontane la automobile, în ultimii ani, în Coreea de Sud. Însă această creștere include și vehiculele termice. În urmă cu cinci ani, de altfel, BMW a primit o amendă de 9 milioane de euro în urma unui caz de incendii care au afectat unele dintre modelele sale termice.
Cu siguranță, însă, aceste incendii sunt mai ușor de stins atunci când afectează vehiculele termice și nu sunt cauzate de autoaprinderi ale bateriilor.
Pentru moment, nu există statistici relevante care să arate cum că mașinile electrice ar lua foc mai des decât cele termice. Însă temerile vizavi de o mașina electrică în flăcări revin de fiecare dată când se produce un astfel de incendiu.
Iar incendiul din Incheon este cel mai important incident de acest fel, după cel de anul trecut, al navei de transport Fremantle Highway, când aproape 3.000 de autoturisme s-au făcut scrum, iar bănuielile s-au îndreptat către o mașină electrică ce a luat foc în timp ce se afla la bord.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!