Nimic nu a mers bine în ultimele luni pentru industria auto, care traversează o nouă criză majoră, după cea provocată de epidemia de Covid-19. În prim-plan sunt constructorii germani, iar BMW nu face excepție, aflându-se într-o perioadă cu turbulențe puternice.
Constructorul bavarez tocmai și-a anunțat cele mai recente rezultatele financiare și, din păcate, acestea sunt dezamăgitoare.
Profitul net a scăzut cu 83,8% față de anul precedent, iar cel operațional a scăzut cu 61%. Vânzările totale au scăzut și ele cu 13%, ducând la o scădere a cifrei de afaceri cu 15,7%.
Anunțul a zguduit piețele financiare, prețul acțiunilor firmei bavareze pierzând cu 7,2% la anunțarea acestor rezultate. Asta în condițiile în care anul începuse încurajator pentru grupul german, care i-a surprins pe analiști cu rezultate peste prognozele inițiale, ceea ce sugera o rezistență neașteptată.
Dar odată cu trecerea timpului, realitatea economică a început să își facă simțit efectul, iar performanțele economice s-au deteriorat. Scăderea s-a resimțit în special în China, o piață cheie pentru BMW, care reprezintă istoric pentru o treime din vânzările globale.
Scăderea din China a fost semnificativă -30%! Într-un context în care acea piață este adesea văzută ca motorul creșterii mărcilor premium, acest declin este deosebit de îngrijorător.
Marja de de profit din exploatare (EBIT) este, de asemenea, în scădere, fiind de doar 2,6% pentru ultimul trimestru, comparativ cu 10,6% anul trecut. Estimată între 6 și 7% pentru întregul exercițiu financiar, această marjă rămâne dezamăgitor de mică pentru un producător premium, apropiindu-se de marjele producătorilor generaliști, care vizează de regulă 5-7%.
În sectorul premium, unde marjele sunt de obicei mai mari, pentru a compensa volumele mai mici, comparativ cu cele ale producătorilor generaliști, această situație sună ca un regres pentru compania din München.
Investitorii și analiștii se întreabă ce a cauzat declinul din această toamnă, scăderea vânzărilor în China fiind unul dintre motivele invocate, însă nu este singurul. Oliver Zipse, CEO BMW, a vorbit și de un alt factor neașteptat: sistemul de frânare IBS (Integral Braking System). Defecțiunile tehnice ale acestui sistem, dezvoltat de producătorul de echipamente Continental, a forțat BMW să recheme în service, pentru remedieri, aproape 1,5 milioane de automobile Mini, BMW și chiar Rolls-Royce. Această rechemare masivă a avut repercusiuni financiare importante pentru grup și la un moment dat ajunsese chiar să cauzeze stoparea temporară a livrărilor.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!