La orizont, modelele electrice cu prețuri mai mici!
11.01.2025
        
Distribuie acest articol!   

Cu toate că prețurile mari, uneori chiar prohibitive, sunt la ordinea zilei în segmentul mașinilor electrice, mult așteptatele modele sub de 25.000 de euro încep să își facă loc în ofertele producătorilor. Anul 2025 ar putea aduce câteva noutăți importante în această categorie de prețuri.

Desigur, nici 25.000 de euro nu este un preț la îndemâna oricui, însă trebuie apreciate preocupările producătorilor de a împinge prețurile în jos, sub amenințarea amenzilor prevăzute de noile reguli europene referitoare la emisiile de CO2.

În ​​2025 sunt anunțate mai multe modele sub această bară simbolică de preț, cu sau fără bonusul ecologic, pe care fiecare țară îl acordă după propriile reguli. Iată și câteva exemple.

În gama Renault, cel mai ieftin model full electric va fi mezinul Twingo, undeva în jur de 20.000 de euro, dar al cărui debut comercial este planificat abia în 2026. Până atunci, Renault vine anul acesta cu R5 E-Tech, mașina sa electrică de oraș cu aspect retro, inspirată de clasicul Renault 5 și care tocmai a fost votată Mașina Anului 2025 în Europa.

Prin programul Rabla Plus, după ce se scade eco-bonusul de 5.100 de euro, echiparea Techno are un preț de circa 25.000 de euro, cu TVA. Reamintim, acest model, în versiunea cu baterie de 40 KWh și motor de 120 CP poate parcurge până la 312 km în ciclul WLTP.

În continuare, cel mai accesibil model electric din Grupul Renault va fi Dacia Spring, chiar dacă faptul că este fabricat în China complică un pic socotelile francezilor în Europa. Conform Automotive News, Spring va fi cu 2.000 de euro mai ieftin pe piața franceză, reduceri similare fiind așteptate și pe alte piețe din Europa.

În România, prețul de pornire pentru Spring este de 16.900 de euro, în versiunea de echipare Essential și fără bonusul Rabla Plus de 5.100 de euro.

Noul Citroën ë-C3 este o mică citadină despre care producătorul francez spune că este „prima mașină electrică europeană la prețuri accesibile”. Prețul pleacă de la circa 23.000 de euro nesubvenționat, pentru varianta cu autonomie de 320 km, cu baterie litiu-fier-fosfat de 44 kWh. De anul acesta va fi disponibilă și varianta cu 200 km autonomie și preț de start de 19.900 euro.

Acestea sunt doar câteva dintre modelele full electrice cu cele mai mici prețuri de pe piață, însă lista va fi tot mai bogată, Fiat Grande Panda, Leapmotor T03 și Volkswagen ID.2 fiind alte câteva nume dintre următoarele noutăți majore anunțate în această categorie. Însă cele mai mari surprize ar trebui să vină din partea constructorilor chinezi, în frunte cu liderul BYD, care stau foarte bine la acest capitol acasă la ei, iar acum sunt pe cale să declanșeze ofensiva pe piața europeană. De urmărit!


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!