![](https://24auto.ro/wp-content/uploads/2023/07/incarcare-electrica-660x405.jpg)
Cancelarul german Olaf Scholz își dorește o armonizare la nivel european a subvențiilor pentru achiziționarea de vehicule electrice. Inițiativa sa este susținută de Comisia Europeană, care încearcă cu orice preț să țină departe constructorii chinezi.
În contextul unei concurențe internaționale acerbe, UE are în vedere armonizarea ajutoarelor pentru achiziționarea de vehicule electrice. Inițiativa, anunțată la Forumul Economic Mondial de la Davos, își propune să sprijine constructorii europeni de automobile care se luptă să accelereze tranziția către o mobilitate ecologică.
La Davos, anunțul cancelarului german nu a trecut neobservat. El propune statelor membre să armonizeze primele pentru achiziționarea de vehicule electrice la scară europeană pentru a contracara mai bine invazia constructorilor chinezi, care sunt tot mai agresivi în tentativa de a intra pe piața europeană.
Dar miza nu este doar aceasta. Principalul obiectiv este de a asigura o lansare solidă și ireversibilă a pieței de automobile electrice. Pentru că, în prezent, este evident că vânzările sunt departe de a atinge nivelul dorit.
Momentul acestui anunț este deosebit de important – imediat după preluarea mandatului de către președintele american Donald Trump. Acesta înoată împotriva curentului și a ordonat administrației sale să ia în considerare eliminarea subvențiilor și a altor politici care vizează accelerarea adoptării mașinilor ecologice în Statele Unite.
„Electromobilitatea este viitorul, nu există nicio îndoială. Oricine pretinde contrariul dăunează industriei noastre”, a spus Olaf Scholz. Această declarație reflectă convingerea liderilor europeni cu privire la importanța electromobilității pentru viitorul industriei auto de pe continent.
Armonizarea ajutoarelor pentru achiziționarea de vehicule electrice la nivel european ar putea aduce o schimbare radicală. Până în prezent, stimulentele pentru achiziționarea de vehicule electrice au variat considerabil în funcție de țările din UE. Unele erau generoase, altele mult mai puțin, precum Germania, care a încheiat programul și a văzut că numărul de mașini electrice înmatriculate se prăbușește. Pe scurt, aceste disparități au condus la o adoptare inegală a vehiculelor electrice la nivel continental.
Armonizarea anunțată ar putea veni cu mai multe avantaje. În primul rând, ar crea o piață mai uniformă. Mai mult, ar putea accelera foarte mult adoptarea vehiculelor electrice în țările în care sprijinul este în prezent mai puțin generos. În cele din urmă, ar putea consolida poziția Europei în cursa globală pentru tehnologii curate.
„Anii următori vor fi cruciali pentru a rămâne în cursa pentru tehnologii curate. Europa are tot ce îi trebuie pentru a realiza acest lucru”, crede Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene. Dar pariul este departe de a fi câștigat. Durata de viață a bateriei trebuie îmbunătățită și vitezele de încărcare ar trebuie crescute. În cele din urmă, prețurile mașinilor electrice trebuie să fie reduse, ca să poată concura cu prețurile vehiculelor termice și a avea șanse reale de a inversa tendința de pe piața europeană.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!