Dacia Duster, un concept car neasteptat
08.03.2009
        
Distribuie acest articol!   

Dacia a surprins pe toata lumea, prezentand anul acesta, la Salonul de la Geneva, un show car foarte spectaculos. Un reusit exercitiu de imaginatie si o lovitura de imagine, asa cum ii sta bine unui constructor care se respecta.

Toate lumea se intreaba acum, cate din elementele conceptului Duster se vor regasi la viitoarele modele de serie. Dacia a demonstrat deja ca este capabila sa conceapa modele frumoase si amuzante, depasindu-si imaginea de marca low cost. Totusi, greu de crezut ca un astfel de concept poate fi sobru si la pret mic, elementele definitorii ale marcii romanesti detinute de Renault. Puteti citi, mai jos, comunicatul de presa Dacia, difuzat cu ocazia prezentarii conceptului Duster, la Geneva.

Duster, conceptul crossover de la Dacia

Duster, primul concept car al marcii Dacia, este un crossover ingenios. Vazut din partea soferului, Duster este un coupe sportiv. Vazut din partea pasagerului, Duster este un MPV avand doua usi cu deschidere in sensuri contrare.

Cu silueta sa inalta (1,49 m), ampatamentul generos (2,80 m) si dimensiunile compacte (4,25 m lungime, 1,64 m latime), Duster se prezinta ca un crossover robust si sportiv. Lungimea consolelor este redusa (65 cm in fata si 80 cm in spate).

Din fata, se remarca impresia de putere degajata de bara de protectie mare, strapunsa de doua prize de aer orizontale. De cele doua parti ale calandrului, tipic Dacia, blocurile optice se prelungesc pe aripile fata intr-o linie luminoasa care se subtiaza pana la portiere.

Din profil, pasajele rotilor, bine marcate si flancurile inalte ale portierelor confirma impresia de vehicul "bine asezat" pe cele patru roti. Identitatea grafica a lui Duster este accentuata de culoarea gri cu reflexii a caroseriei, de marea suprafata vitrata si de absenta montantului central.

In spate, marca Dacia este imprimata in metal, asemenea unui sigiliu de robustete si autenticitate al vehiculului.

Duster are o lungime de 4,25 m, adica tot atat cat Logan faza 1. Astfel, vehiculul isi va gasi usor locul de parcare in jungla urbana. Jantele de aluminiu de 21 inch cu 5 raze si duzele de esapament de forma trapezoidala din aluminiu sunt tot atatea elemente care denota caracterul sportiv al acestui concept car.

O atentie speciala a fost acordata performantelor aerodinamice ale lui Duster (coeficientul Cx este de 0.30). Fluiditatea liniilor laterale permite aerului sa alunece pe flancurile vehiculului. Pe pavilion, blocurile optice in forma de eleron dirijeaza fluxul de aer spre spatele vehiculului.

Toate acestea contribuie direct la reducerea consumului, ceea ce face din Duster un crossover prietenos fata de mediul inconjurator. Motorul 1.5 dCi de 105 CP echipat cu un filtru de particule ofera prestatii dinamice reale in conditiile unor emisii de numai 139g de CO2 / km si ale unui consum limitat la 5.3 litri/100 km.

Duster este un crossover futurist care permite Dacia sa ilustreze valorile sale de marca, bazate pe simplitate, robustete si autenticitate, pe un teritoriu unde nu ne-am fi asteptat. In habitaclu regasim toata ingeniozitatea si generozitatea Dacia.

Interiorul Duster degaja o senzatie agreabila datorita combinatiei a doua culori dominante, ciocolatiu si albastru. Structura integral vitrata a pavilionului permite luminii sa patrunda cu generozitate in habitaclu. Scaunele fata au un profil foarte subtire iar forma lor ofera ocupantilor confort si o sustinere optima. Scaunul soferului este sustinut de o structura care se prelungeste pana la consola centrala. Monobloc si sculptural, acest ansamblu aminteste sportivitatea liniilor exterioare.

Plansa de bord se prezinta sub linii fluide si expresive. Conceptia sa combina simplitate si habitabilitate.

Airbag-ul sofer este plasat in structura inferioara a volanului, lasand loc, in partea centrala, unui ecran cu instrumentatie electronica. Astfel este eliberat un spatiu vast de depozitare in plansa de bord. De partea pasagerului, linia plansei de bord ofera o garda la genunchi record de 280 mm si posibilitatea de a sta asezat foarte confortabil. Plansa de bord include si un torpedo cu capacitatea de 20 litri. Spatii de depozitare suplimentare, cu capacitatea de 8 litri, se afla dispuse in portiere. O alta cutie este disimulata in spatarul scaunului dreapta spate. Usor accesibila, aceasta culiseaza din portbagaj. Acesta din urma ofera un volum de incarcare de 470 dmc, valoare remarcabila tinand cont de dimensiunile compacte ale lui Duster.

Duster este un concept car ce ofera flexibilitate si modularitate. Nu este nevoie decat de cateva secunde pentru a trece de la o configuratie "4 locuri, mod de utilizare cotidian" la o configuratie "2 locuri, mod sportive". Cu ajutorul unui simplu buton,  scaunul pasagerului culiseaza pe sine ascunse in planseu, alunecand sub scaunul soferului. Cele doua scaune se transforma intr-unul singur, degajand un volum de incarcare de 2 mc ce permite imbarcarea unei biciclete. Aceasta se fixeaza cu usurinta datorita unor sisteme de ancorare aflate sub bancheta spate si in planseu.

Distribuie acest articol!