Citroen Lacoste - intoarcerea la filozofia minimalista
20.09.2010
        
Distribuie acest articol!   

Va mai amintiti conceptul Citroen  C-Cactus, prezentat in 2007, la Salonul de la Frankfurt? Descendentul sau se numeste Lacoste, are un design minimalist, insa fara a neglija tehnologia, si va fi expus in premiera peste putin timp, in cadrul Salonului Auto de la Paris. Evident, numele evoca parteneriatul constructorului francez cu renumitul brand de imbracaminte Lacoste, la desenarea acestui prototip.

Nu are usi, iar plafonul este sugerat de un arc de securitate. Se aseamana foarte mult cu o masinuta de golf, mai ales ca masoara doar 3,45 metri lungime (se incadreaza in gama supermini, gen Citroen C1 sau Toyota Aygo). Golful este sugerat si de jantele convexe si cu striatii, in stilul mingilor de golf. Pentru transportul bagajelor sau echipementelor sportive, bancheta spate culiseaza in portbagaj. Conceptul este insotit de articole sportive realizate special: racheta de tenis, echipament de golf, skiuri, placa de surf, bicicleta… care vor permite utilizatorilor sa-si aleaga tematica sfarsitului de saptamana.

Centurile de siguranta se cupleaza in forma decolteului unui tricou polo, iar scaunele sunt acoperite cu un bumbac mai rezistent. O capota autogonflabila se desfasoare de-a lungul structurii superioare a caroseriei, pentru a forma un plafon moale. Colorat in galben ca si manerele conceptului, acest plafon garanteaza un habitaclu invadat de lumina chiar si atunci cand ploua. Invizibil la prima vedere, acest sistem devine un spectacol surprinzator atunci cand este implementat.

Afisajul de pe bord este numeric, pe o banda care se intinde de-a lungul plansei. Mesajele apar sub forma unor pictograme cu pixeli supradimensionati. Sursa de inspiratie o constituie consolele jocurilor video. Farurile si stopurile sunt discrete, pana la punctul de a fi aproape invizibile. Ascunse in culoarea albastru inchis a caroseriei, acestea devin evidente doar atunci cand sunt illuminate. Fara sa dea alte detalii, Citroen anunta o propulsie asigurata de un agregat pe benzina, in 3 cilindri, “suplu, economic si ecologic”.

Distribuie acest articol!