Renault a anuntat cateva dintre rezultatele cercetarilor intreprinse in ultima perioada, in privinta motoarelor. Trebuie precizat ca este vorba strict doar despre propulsoare, nu si de echipamente conexe. Noutatile sunt un nou motor electric, un nou turbo bi-carburant (benzina si GPL) si un prototip de motor diesel in doi cilindri si… doi timpi!
Pentru lumea automobilului, motoarele diesel in doi timpi sunt raritari, pentru ca acestea sunt folosite doar in aplicatii specifice, precum motoarele de vapor sau din diferite ramuri ale industriei. Miniaturizarea acestui tip de motor aduce cu ea o serie de provocari tehnice, ca sa nu mai vorbim de necesitatea alinierii la actualele norme de poluare. Sa nu uitam – un astfel de motor functioneaza cu un amestec de carburant si ulei, ceea ce determina emisii poluante consistente!
In schimb, un agregat diesel in doi timpi are un randament mai bun decat unul in patru timpi. Vorbim de 50%, conform specialistilor Renault, fata de 35%, in cazul unui diesel obisnuit. Renault admite ca performantele motorului sunt inca modeste, insa trebuie tinut cont ca deocamdata este un “studiu experimental”. Prototipul dezvolta intre 47 si 67 CP si 115-145 Nm, folosind un compresor volumetric si un turbo. Iar daca tendintele actuale de downsizing se vor mentine, n-ar fi deloc exclus sa asistam la lansarea unui astfel de motor, cel putin pe pietele emergente.
Cat despre celelalte noutati, ele au sanse mari sa fie transpuse in productie destul de rapid. Este vorba, in primul rand, de un agregat electric de 88 CP si 220 Nm, mai compact cu 25% gratie integrarii incarcatorului in motor. In fine, motorul pe benzina si gaz petrolier lichefiat este un turbo in trei cilindri, cu sistem Stop&Start si recuperarea energiei la franare.