Dupa ce luna iunie pare sa fi fost un infern la fabrica din Freemont, California, echipa Tesla, in frunte cu Elon Musk, a sarbatorit atingerea unei cadente de 7.000 de automobile pe saptamana (5.000 Model 3 si 2.000 Model S si X), cu mare pompa si zarva.
Nici un efort si nici o cheltuiala nu au fost prea mari pentru atingerea acestui obiectiv, care desi intarziat cu sase luni fata de planul initial, ar putea marca momentul din care firma Tesla poate deveni profitabila. Liniile de productie automatizate au fost aduse din Germania cu avioane si instalate intr-o structura provizorie, luata repede in deradere de concurenta, drept un “cort”.
Tocmai cand stirea sarbatorii a fost preluata si distribuita in lume si Elon Musk trimitea un mesaj de felicitari echipei cu afirmatia “…cred ca am devenit o firma auto…”, Steven Armstrong, presedintele Ford Europa, nu a mai rezistat tentatiei de a sublinia ce inseamna sa fii cu adevarat un producator de masa in industria auto si a transmis pe Twitter un mesaj, care precizeaza clar ca “baietii mari” produc 7.000 de automobile in patru ore… nu intr-o saptamana!
Intepatura nu vine chiar din senin si a fost probabil provocata si de recenta afirmatie a lui Elon Musk, cum ca fabricile Ford arata “ca o morga”.
Ghionturile Ford – Tesla au o istorie ceva mai lunga, inceputa de cand Ford a contestat in instanta denumirea celui de al patrulea model, Tesla E, litera E fiind protejata de mult timp de Ford pentru modele electrice, care nu s-au prea materializat, din pacate. In maniera tipica Elon Musk, raspunsul a venit fulgerator cu un tweet care anunta ca Ford „a incercat sa ucida sexul”, aluzie la faptul ca cele trei modele produse la Freemont erau botezate, probabil nu intamplator: S, E si X.
Sustinatorii Tesla au contraatacat rapid prin media sociala si i-au transmis lui Steven Armstrong sa se inscrie din nou la cuvant cand firma Ford va produce 7.000 de automobile electrice pe saptamana sau cand valoarea pe bursa a firmei Ford va fi mai mare ca Tesla.
Poate cel mai sincer compliment pentru Tesla vine in mod cu totul neasteptat dintr-un articol care analizeaza favorabil colaborarea intre Toyota si Mazda pentru dezvoltarea unei game de modele electrice. Sub titlul „Toyota si Mazda ar putea in sfarsit sa ne faca sa ne dorim o masina electrica”, autorul, Matt Kimberley, scrie o fraza memorabilia despre gama actuala de automobile electrice, pe care o caracterizeaza ca fiind alcatuita din „Tesla si celelalte, pe care nu le vrem…”
db