Volkswagen, Renault si PSA sunt pe cale de a deveni furnizori de electromobilitate
20.07.2018
        
Distribuie acest articol!   

Doua fenomene paralele ameninta modelul clasic de afaceri al industriei auto, bazat pe proprietatea personala a automobilelor produse in masa.

In primul rand, in zonele urbane supraaglomerate este evidenta scaderea apetitului consumatorilor pentru achizitia unui automobil personal, datorita problemelor cu parcarea si a costurilor mari legate de depreciere, intretinere si asigurare.

Alternativele existente, de la transportul public la cel individual, cu ajutorul taximetrelor si a variantelor mai noi de gen Uber, Lyft, Taxify etc. au castigat rapid teren si gigantii auto incearca sa se adapteze din mers, lansand servicii de car sharing.

In al doilea, incet dar sigur tot mai multi producatori de autovehicule inteleg ca transformarea industriei spre tractiunea electrica, fie pe baza de acumulatori, fie cu pile de combustibil, este inevitabila. Chiar daca in prezent electrificarea globala este fortata de legislatia chineza sau subventionata de guvernele cu programe ecologice ambitioase, pretul de achizitie al unor automobile electrice noi ramane prohibitiv.

O posibila solutie de reducere a numarului de automobile in orase, contribuind in acest fel la descongestionare si la reducerea consumului de combustibili fosili, ar putea fi serviciile de car sharing cu masini electrice. Reducand proprietatea individuala si oferind un automobil electric doar atunci cand clientul are nevoie, serviciile de electromobilitate propuse de Renault si Grupul PSA, incepand din septembrie 2018, la Paris, par sa raspunda tendintelor actuale.

In colaborare stransa cu oficialitatile capitalei franceze, recent confruntate cu o razmerita publica, dupa retragerea licentei de functionare pentru Autolib (serviciul de car sharing nerentabil al firmei Bollore), Renault va administra o flota de autovehicule electrice (ZOE, Twizzy, Master si Kangoo), disponibile 24 ore pe zi in locatiile strategic amplasate pentru integrarea cu alte servicii de transport din zona Ile-de-France. Orasul va pune la dispozitie 3.000 de locuri de parcare pentru flotele electrice ale grupurilor Renault si PSA (Peugeot iOn si Citroen C-Zero).

In patria automobilului si motoarelor clasice, Germania, dupa Mercedes si BMW, care si-au unit inca din primavara eforturile individuale de car sharing, Grupul Volkswagen anunta ca va lansa in 2019 platforma We pentru automobile electrice la cerere, inainte de lansarea pe scara larga, mai intai in Europa si, incepand din 2020, in America de Nord.

Chiar daca transformarea unui model de afaceri, vechi de peste 100 de ani si extrem de profitabil pentru gigantii auto globali, este lent si dificil, numeroasele initiative anuntate in acest an ofera o privire asupra unui viitor in care “furnizorii de electromobilitate” vor domina piata globala in marile aglomeratii urbane.

Opinia electromobilistului:

Aveti experiente personale cu servicii de car sharing? Ce v-a placut? Ce nu v-a placut? Ati recomanda si altora utilizarea unui automobil electric imprumutat in functie de necesitati, in locul achizitiei?

Multumim pentru colaborare si asteptam opiniile dumneavoastra pe adresa electromobilite@24auto.ro sau comentarii la https://www.facebook.com/24auto.ro

db

Distribuie acest articol!