Distribuie acest articol!
Cu toate ca luna septembrie a fost dominata in plan electromobilistic de anunturile producatorilor germani despre viitorele SUV-uri premium, patrunderea automobilelor electrice in masa pe piata se va petrece cu doua categorii mai jos, in noul segment definit de coreeni cu Hyundai Kona si Kia Niro.
Popularitatea recenta pe toate pietele ale segmentului SUV, combinata cu acumulatori mai mici ca dimensiune si capacitate rapida de incarcare, o formula aplicata cu succes la modelul Hyundai Ioniq, transforma segmentul mini SUV de oras in principala cale de electrificare in masa.
Obiectivul principal fiind scaderea costurilor, implica acumulatori sub 40 kWh, cu acceptarea limitarilor autonomiei, adecvata pentru naveta zilnica, dar nu si pentru deplasari pe distante lungi, in lipsa retelelor de incarcare rapida. Aceasta ipoteza va fi cat de curand verificata, odata cu inceperea livrarilor pentru Tesla Model 3 cu acumulator „mic”. Cand clientii se vor decide pentru modelul mai ieftin (35.000 de dolari) cu autonomie limitata, in locul celui cu acumulator „mare”, care ridica pretul la 49.000 de dolari, vom avea confirmarea preferintelor in acest trade-off dintre pret si autonomie, generat de tehnologia actuala a acumulatorilor de tractiune.
Carlos Ghosn si grupul Renault – Nissan – Mitsubishi, pionieri ai electrificarii, ajunsi la generatia a treia cu modele LEAF si ZOE, par convinsi ca SUV-ul mic de oras va fi calea de a introduce un numar cat mai mare de clienti la bucuria si simplitatea condusului electric. Prototipul Renault K-ZE (foto) are ca obiectiv principal o autonomie de 250 km, la un pret sub 20.000 de euro.
Bazandu-se pe platforma Kwid produsa in India si tehnologia cunoscuta de la ZOE si LEAF, micul SUV electric K-ZE va fi lansat initial in China, pentru atingerea obiectivelor procentuale de vanzari automobile electrice impuse de legislatie: 10% in 2019, 12% in 2020 si 20% in 2025.
Desi nu a fost definit anul lansarii in Europa, K-ZE nu poate intarzia prea mult, lasand competitia sa acapereze o felie prea mare din acest segment. Pe langa Hyundai Kona si Kia Niro, incepand cu 2020 vom vedea modele de la Grupul Volkswagen si PSA. DS3 Crossback tinteste 300 km autonomie cu un acumulator de 50 kWh si un motor de 100 kW (136 CP), iar urmasul lui Opel Mokka va fi cu o treapta mai jos la capitolul autonomie, dar si la pret, obiectivul francezilor fiind sub 25.000 de euro.
Sloganul lansat de Volkswagen „vom produce pentru milioane, nu doar pentru milionari” este o intepatura directa la strategia Tesla, Mercedes si BMW, dar deocamdata ramane doar atat, un slogan promotional. Realitatea arata cu totul altfel si inceputul productiei Audi e-tron la Bruxelles dovedeste ca marile concerne merg pe calea deschisa de Tesla, pornind de la modele de lux spre cele mai populare, pentru a atinge profitabilitate cu productia de autovehicule electrice.
db
Distribuie acest articol!