Desfasurat in Elvetia, pe „teren neutru” si din punctul de vedere al intereselor marilor producatori auto europeni, salonul auto de la Geneva ofera in fiecare an scena de promovare pentru cele mai exotice automobile contemporane.
Cu preturi astronomice, multe studii indraznete rar depasesc faza prototipurilor de vis, cel putin pentru noi, muritorii de rand, insa uneori modele mai apropiate de realitatea de zi cu zi debuteaza la Geneva.
Din punctul de vedere al electromobilistului dornic de o diversitate mai mare de modele si de scurtarea cozilor de asteptare, din cauza volumului prea mic produs in prezent, salonul din acest an aduce cateva vesti foarte bune.
Faptul ca Peugeot si-a invins reticenta fata de electrificare, desi a facut parte dintre pionierii timpurii ai curentului modern, in colaborare cu Mitsubishi, ne bucura. Modelul 208 a fost intotdeauna popular in Europa, prin urmare o varianta electrica nu poate decat sa rotunjeasca vanzarile, atragand un nou segment de public.
Campionii vanzarilor electrice pe plan global, Nissan Leaf, si european, Renault Zoe, provin din alianta concurenta Renault – Nissan – Mitsubishi, prin urmare Grupul PSA nu mai putea amana prea mult lansarea unor modele electrice. Cu atat mai mult cu cat Leaf PLUS, cea de a patra iteratie a campioanei mondiale, a fost foarte bine primit de presa de specialitate, dupa primele teste.
Noutatile electrice de la Volvo sunt asteptate cu multa nerabdare, cu atat mai mult cu cat cel de al doilea model Polestar pare pregatit sa atace segmentul premium sport, acoperit in prezent de Tesla cu Model 3.
Ofensiva Volkswagen in plan electric ramane deocamdata pe scena promotionala, incercand sa acopere ecoul european prelungit la scandalul Dieselgate si ultimele procese din Germania. Dintre marcile concernului, doar Audi a produs si vandut cateva mii de exemplare ale noului e-tron.
Debutul primului SUV electric Mercedes EQC este deja umbrit de o intarziere de trei luni, justificata prin lipsa acumulatorilor, o problema europeana pe care am prevestit-o inca de la ultima editie a Salonului Auto de la Frankfurt.
Se pare insa ca ofensiva cea mai consistenta orientata direct spre Tesla va veni din partea casei Porsche. Dupa anuntul dublarii productiei pentru primul model electric, Taycan, pe baza inscrierilor preliminare, zvonuri tot mai consistente prevestesc aparitia unei variante electrice pentru cel mai bine vandut SUV al firmei din Zuffenhausen, Macan.
Din Asia vor veni la Geneva cu modele noi electrice Kia, grupul indian Tata (parintele JLR – Jaguar Land Rover) si rivalii regionali Mahindra, prin intermediul firmei Pininfarina. Amintind numele Pininfarina si modelul de lux pregatit de celebra firma de design pentru Geneva, am patruns in stratosfera electromobilistica, acolo unde isi au cuibul visele pe roti produse de Rimac, Aston Martin Lagonda si Hispano Suiza.
Un spectru mai larg al noutatilor in pregatire pentru Geneva gasiti aici.
db