După o lungă perioadă de inactivitate în producție, industria auto din Europa și SUA își caută prudent calea spre reluarea activității, în timp ce vânzările din luna aprilie în China au înregistrat prima creștere după mai bine de doi ani.
Că lucrurile nu mai stau ca înainte de pandemie, era clar de mai multă vreme, dar despre cât sunt de diferite și încotro se vor orienta preferințele clienților într-o perioadă marcată de șomaj, criză economică și incertitudine, opiniile diferă radical.
Cea mai bună dovadă că industria nu mai poate continua ca înainte de pandemie, rezultă din oprirea liniilor de asamblare de către Volkswagen la Wolfsburg, la foarte scurt timp după anevoioasa repornire. De data aceasta stoparea activitaății nu a fost dictată de autorități, ci de lipsa apetitului pentru achiziții de vehicule noi din partea clienților.
De la închiderea în martie și până după prima săptămână din aprilie, vânzările au fost ca și inexistente, fiindcă reprezentanțele au fost închise. Odată cu trecerea vânzărilor online, în a doua jumătate a lunii aprilie, unele firme au remarcat interesul publicului pentru achiziția directă și livrarea la domiciliu, ceea ce presupune o transformare radicală a comerțului cu automobile, așa cum a fost practicat de mai bine de un secol, cu o excepție remarcabilă: Tesla.
CEO Volvo: “In orașe, automobilul personal nu mai este un concept practic”
De parcă pandemia, repornirea activităților și tranziția spre electromobilitate nu ar fi provocări suficiente pentru industria auto, Håkan Samuelsson, CEO Volvo, analizează tendinețele post-pandemie în cadrul conferinței digitale organizată de Financial Times dintr-un punct de vedere care deși nu este nou, realitățile din timpul pandemiei l-au făcut mai ușor de identificat pentru un număr mare de observatori atenți.