Dezvoltarea unui automobil electric se poate face plecând de la zero sau de la un model preexistent, cu constrângerile inerente legate de platformă. BMW a ales cea de-a doua opțiune, însă în interior se fac presiuni pentru dezvoltarea unei platforme electrice comune, pentru mai multe modele.
Constructorii fie pleacă de la zero, dezvoltând o platformă modulară adaptată din start prezenței bateriilor, fie se servesc de modele existente. Cea de-a doua variantă este și cazul BMW, care tocmai a prezentat oficial noul iX3, varianta cu zero emisii derivată din modelul X3.
BMW și-a conceput versiunile electrice astfel încât grupul motopropulsor pe benzină, diesel, hibrid sau electric să poată fi adaptat ușor la cea mai mare parte a modelelor și pe aceleași linii de producție. Problema legată de această strategie, optimă ca adaptabilitate a producției în funcție de cererea clienților, este că inginerii nu pot exploata întregul potențial al unei platforme electrice dedicate. Avantajele în materie de flexibilitate sunt însă anihilate de posibilitatea integrării componentelor între soluțiile cu motoare termice și cele electrice.
Reprezentantul sindicatelor în Consiliul de Administrație de la BMW Group a declarat publicației Der Spiegel că BMW nu va putea profita de avantajele electromobilității decât cu o „platformă dedicată”. După iX3, BMW pregătește i4, dar și o ipotetică Serie 3 electrică, al cărei prototip a fost reperat recent la teste. În toate cele trei cazuri este vorba de adaptări ale versiunii cu motor termic, la propulsia electrică.