Primele modele lansate de Suzuki, în baza parteneriatului încheiat cu Toyota, sunt deja lansate pe piață: după compacta Swace, despre care am relatat deja și care este echivalentul compactei Corolla break, iată și SUV-ul Across, un RAV-4 cu logo Suzuki.
Fiind vorba de două ”clone”, care se aseamănă până la confuzie cu ”originalul”, mulți își vor pune următoarea întrebare, altfel cât se poate de legitimă: de ce aș alege această versiune? Răspunsul e simplu: oferta Suzuki este mai avantajoasă din perspectiva raportului preț-echipare. Logic, până la urmă, având în vedere că vorbim, practic, despre același produs!
Parteneriatul dintre Suzuki și Toyota a demarat în primăvara lui 2019 și are drept obiectiv generalizarea modelelor electrificate în producția ambilor constructori. Toyota a preluat circa 5% din capitalul Suzuki, care, la rândul său, a preluat 0,2% din gigantul nipon.
Pentru Suzuki, obiectivul primordial este de a lansa modele hibrid, cu care să reducă drastic media emisiilor de CO2 din gamă, pentru a face față noilor rigori europene în materie de poluare. În același timp, este vorba de completarea gamei, mai ales după retragerea modelelor Celerio și Baleno.
Pentru Toyota, parteneriatul oferă oportunitatea de a intra mai puternic pe piața din India, acolo unde Suzuki, alături de partenerul local Maruti, deține o poziție privilegiată.