Majoritatea modelelor pe care Volkswagen intenționează să le lanseze în următorii cinci ani vor fi 100% electrice.
Gigantul german își multiplică noutățile pe termen scurt și mediu, atât termice, cât și electrice. Miza cea mare va fi în special pe piața electrică, cu speranța de a trece în forță într-o nouă eră, dar și pentru a întoarce definitiv pagina Dieselgate.
Volkswagen și-a propus să ofere în fiecare an câte un nou model cu emisii zero. Obiectiv declarat: versiunile electrice trebuie să reprezinte 70% din totalul vânzărilor, până în 2030, în Europa.
Astfel, după compacta ID.3 și SUV-ul ID.4, Volkswagen a dezvăluit recent versiunea sportivă a acestuia din urmă, ID.4 GTX. Comercializarea va demara în vara acestui an. Este vorba de echivalentul electric al versiunilor de top GTI (benzină), GTD (diesel) și GTE (hibrid plug-in). Astfel, ID.4 are, în versiunea GTX, puterea mărită la 299 CP, prin amplasarea unui al doilea motor, cumplat la puntea din față (tracțiune integrală).
La scurt timp după ID.4 GTX, cel mai probabil la începutul anului 2022, va urma un alt model nou electric, ID.5. Va fi o variantă a lui ID.4, cu lungimea de 4,58 metri și un aspect dinamic datorat profilului plonjat și lunetei foarte înclinate. Va folosi aceleași motoare (148, 170, 204 și 299 CP) și aceleași baterii (52 și 77 kWh) ca și ID.4.
Volkswagen mai pregătește și modelul ID.6, un SUV familial cu lungimea de 4,88 metri, care va fi comercializat numai pe piața chineză.
În Europa va ajunge, în schimb, anul viitor, noul ID.Buzz, reinterpretarea modernă și 100% electrică a legendarului Combi (Bulli). Versiunea de serie va fi foarte apropiată de conceptul care a fost prezentat în 2017. Va avea lungimea de aproape 5 metri, va putea găzdui până la 7 pasageri și va avea 4 uși, bateriile vor fi amplasate sub planșeu și va dispune de tracțiune integrală. Va exista și o versiune utilitară, ”Cargo”.
Va urma, Aero B, un break de dimensiuni mari, derivat din conceptul Volkswagen ID Space Vizzion, care ar putea fi redenumit ID.7. Înzestrat cu un interior spațios, volum foarte mare al portbagajului, design avansat și un coeficient redus de rezistență aerodinamică, pentru o autonomie de până la 700 km, va intra în producție în 2023.
Mai târziu, adică undeva la orizontul anului 2025, sunt prevăzute două două modele electrice urbane, numite ID.1 și ID.2. Primul ar trebui să înlocuiască e-Up, iar al doilea ar urma să fie ceva mai versatil, echivalentul cu zero emisii al actualului Polo. Ambele ar urma să folosească noua platformă modulară MEB-Lite, aflată în curs de dezvoltare, derivată din arhitectura MEB și proiectată pentru o capacitate maximă a bateriei de 45 kWh. Volkswagen ID.1 ar urma să fie comercializat la prețul de start de aproximativ 20.000 de euro.
Volkswagen ar urma să facă un alt pas important spre electrificare odată cu apariția, în 2026, a unei noi limuzine de dimensiuni mari, cu autonomie extinsă. Noul model, cunoscut în prezent sub numele de ”Projet Trinity”, se va baza pe o arhitectură complet nouă și ”va stabili noi standarde în ceea ce privește autonomia, viteza de reîncărcare și digitalizarea”, după cum promite producătorul. De asemenea, va dispune de conducere autonomă de nivel 4.
În fine, în gama modelelor cu motor termic, pe lângă Polo (și Polo GTI) și proaspăt revizuitul Tiguan Allspace, anul acesta mai este așteptat SUV-ul coupe Taigo, derivat din T-Cross. Apoi va urma a treia generație Tiguan, în toamna anului 2022.