Marile noutăți anunțate la Salonul Auto de la München, IAA 2021
19.08.2021
        
Distribuie acest articol!   

La revedere Frankfurt, bun găsit München! Primul mare show al industriei auto, de la declașarea crizei sanitare, este programat în prima jumătate a lunii septembrie. În încercarea de a se adapta noilor vremuri, celebrul IAA și-a schimbat orașul-gazdă și experimentează un nou format, sub genericul mobilității declinate în multiple forme.

În cele ce urmează, propunem o succintă trecere în revistă a celor mai spectaculoase noutăți care vor fi prezentate în cadrul IAA 2021.

Audi Grand Sphere
După Skysphere, prezentat recent, Audi va lansa Grand Sphere, al doilea element dintr-o tripletă de concepte electrice futuriste. Grand Sphere dezvăluie viziunea mărcii în privința viitorului său vârf de gamă, cu motorizare electrică și conducere autonomă. Aceasta a doua caracteristică i-a determinat pe designeri să reconceapă habitaclul. Grand Sphere pare să anticipeze un succesor original pentru nava-amiral A8.

BMW i4
Se anunță o avalanșă de noutăți pentru BMW, care ”joacă” pe teren propriu.  Printre acestea, noile Seria 2 și Seria 4 Gran Coupe, facelift pentru X3 și X4 și noutăți sub genericele electrice iNext și i4. Acesta din urmă va fi primul monovolum al familiei i. Mai mult, va fi primul model i în versiune M. I4 M50 va fi echipat cu două motoare, câte unul pe fiecare punte, cu o putere însumată de 544 CP. Modelul de deschidere de gamă (de la circa 60.000 de euro) va avea 340 CP. Noul i4 va beneficiade un acumulator de 80,7 kWh, cu autonomie de 510 km (M50) sau 590 km (eDrive40).

Cupra Born
Noua marcă premium sportivă desprinsă din Seat lansează primul său model electric. Born este derivat din Volkswagen ID.3, la care partea frontală și spatele au fost revizuite, pentru a integra codul vizual al noului brand și pentru a-i conferi un aspect aparte. Motor 204 CP imprimă un sprint 0-100 km/h în 7,3 secunde. În privința acumulatorului, capacitatea de 58 kWh, asigură o autonomie (WLTP) de 427 km.

Dacia – model nou, cu 7 locuri
La München, Dacia va dezvălui „noul model multifuncțional cu 7 locuri”. Vehiculul va înlocui atât Logan MCV, cât și Lodgy. Profilul va rămâne ”pătrățos”, pentru a integra al treilea rând de scaune. Dar pentru a se distanța cumva de lumea monovolumelor, care nu mai este atât de populară, noul model (al cărui nume este încă necunoscut) va lua aspectul unui crossover. Derivat din actuala generație Sandero, va folosi noua platformă tehnică CMF-B, ceea ce îi va permite preluarea motorizării hibrid E-Tech, o premieră pentru Dacia. O altă premieră va fi afișarea noului logo al mărcii.

Kia Sportage
Noua generație Sportage va avea o personalitate dublă. Kia a precizat că versiunea pentru Europa va fi un model specific, diferit de cel prezentat în primăvară. Va fi mai scurt, mai potrivit pentru cerințele europene. Pe de altă parte, aspectul exterior va fi același, înrudit într-o oarecare măsură cu cel al noului Hyundai Tucson. La fel ca acesta din urmă, noul SUV compact de la Kia va miza pe hibridizare.

Mercedes EQE
La câteva luni după EQS, Mercedes va dezvălui modelul mai mic EQE, echivalentul electric al clasei E. Este construit pe o platformă dedicată, care îi conferă un aspect aparte, cu partea frontală scurtată. Silueta este ușor de imaginat: va fi un EQS cu dimensiuni reduse. Tabloul de bord va fi dominat de un ecran gigant, Hyperscreen. Mercedes nu a furnizat încă niciun detaliu tehnic (putere, autonomie etc.).

Porsche Macan
Recent revizuit, Macan beneficiază de un nou facelift. Motivul? Porsche va prelungi durata de viață a SUV-ului său compact cu propulsie termică și va lansa noul Macan 100% electric pe o platformă dedicată. Acesta ar putea fi una din marile surprize de la München. Între timp, cele mai importante noutăți ale versiunii clasice vor fi sub capotă: motorul de intrare, în 4 cilindri, va trece de la 245 la 265 CP, iar versiuea S va adăuga 26 CP la agregatul V6, pentru a ajunge la 380 CP. Vârful de gamă este acum GTS, care câștigă 60 CP și ajunge la 440 CP, înlocuind vechea versiune Turbo.

Renault Megane electric
Renault va prezenta versiunea de producție a compactei sale, ”redenumită” MeganE (se pronunță Megan-i). Primul său model electric va fi construit pe o bază dedicată, CMF-EV. MeganE va marca începutul unei noi ofensive a constructorului francez pe piața electrică, la aproape 10 ani de la debutul lui Zoe. Versiunea de start oferă 218 CP și un acumulator de 60 kWh, cu o autonomie de 450 km.

Smart SUV (concept)
Începutul unei noi ere pentru Smart este marcat de asocierea dintre Daimler și gigantul chinez Geely. Cei doi aliați pregătesc o nouă gamă de modele, iar printre cele mai așteptate noutăți se numără un SUV, al cărui concept ar urma să fie dezvăluit la IAA 2021.

Distribuie acest articol!