Un nou sezon este gata să înceapă, în cea mai importantă competiție a sportului cu motor la nivel mondial, Formula 1. Ca de obicei la început de stagiune, propunem o scurtă trecere în revistă a calendarului, echipelor și noutăților care au intervenit anul acesta, în regulamentul competiției.
Formula 1, 2022 – calendarul curselor
20 martie: Bahrain – câștigător: Charles Leclerc
27 martie: Arabia Saudită – câștigător: Max Verstappen
10 aprilie: Australia – câștigător: Charles Leclerc
24 aprilie: Emilia-Romagna – câștigător: Max Verstappen
8 mai: Miami – câștigător: Max Verstappen
22 mai: Spania – câștigător: Max Verstappen
29 mai: Monaco – câștigător: Sergio Perez
12 iunie: Azerbaidjan – câștigător: Max Verstappen
19 iunie: Canada – câștigător: Max Verstappen
3 iulie: Regatul Unit – câștigător: Carlos Sainz jr.
10 iulie: Austria – câștigător: Charles Leclerc
24 iulie: Franța – câștigător: Max Verstappen
31 iulie: Ungaria – câștigător: Max Verstappen
28 august: Belgia – câștigător: Max Verstappen
4 septembrie: Țările de Jos – câștigător: Max Verstappen
11 septembrie: Italia – câștigător: Max Verstappen
2 octombrie: Singapore – câștigător: Sergio Perez
9 octombrie: Japonia – câștigător: Max Verstappen
23 octombrie: SUA – câștigător: Max Verstappen
30 octombrie: Mexic – câștigător: Max Verstappen
13 noiembrie: Brazilia – câștigător: George Russell
20 noiembrie: Abu Dhabi – câștigător: Max Verstappen
Așadar, calendarul competițional are anul acesta un număr record de 23 de curse. Marele Premiu al Rusiei a fost exclus din calendar, astfel că, până la momentul postării acestui articol, data de 25 septembrie a rămas vacantă.
La echipe, noutățile nu sunt foarte multe. Locul lui Bottas, plecat de la Mercedes la Alfa Romeo, a fost luat de George Russell. De remarcat și apariția primului pilot chinez din F1, Guanyu Zhou, venit la Alfa Romeo, în locul lui Antonio Giovinazzi.
Singura necunoscută de ultim moment a fost cea legată de al doilea pilot de la Haas. Echipa americană a renunțat la sponsorul Uralkali, firmă deţinută de tatăl lui Nikita Mazepin, Dmitri, şi a anunţat printr-un comunicat, despărţirea de pilotul rus. Locul său va fi luat de Kevin Magnussen, care își face astfel un neașteptat comeback în Formula 1.
După doi ani în culoare neagră, Mercedes revine la argintiul tradițional, în timp ce Ferrari se întoarce la combinația roșu-negru în stilul anilor 90, de după plecarea Philip Morris.
Alpine adoptă rozul noului sponsor principal BWT, în timp ce Haas a renunțat la culorile Rusiei, după divorțul de sponsorul UralKali, în urma războiului din Ucraina.
Formula 1, 2022 – echipele, monoposturile și piloții
Mercedes W13: Lewis Hamilton, George Russell
Red Bull Racing RB18: Max Verstappen, Sergio Perez
Ferrari F1-75: Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr.
McLaren MCL36: Lando Norris, Daniel Ricciardo
Alpine A522: Fernando Alonso, Esteban Ocon
AlphaTauri AT03: Pierre Gasly, Yuki Tsunoda
Aston Martin AMR22: Sebastian Vettel, Lance Stroll
Williams FW44: Nicholas Latifi, Alex Albon
Alfa Romeo C42: Valtteri Bottas, Guanyu Zhou
Haas VF-22: Mick Schumacher, Kevin Magnussen
Sezonul 2022 vine cu noutăți radicale din punct de vedere tehnic. Cele mai vizibile schimbări sunt, bineînțeles, la nivel aerodinamic. Au dispărut artificiile de tot felul, dar în schimb a revenit efectul de sol, celebru în F1 prin anii 80. Prin urmare, monoposturile de anul acesta vor fi, cel puțin teoretic, mai puțin sensibile la turbulențe, ceea ce promite dueluri mult mai spectaculoase.
Motoarele V6 de 1,6 litri turbo hibride rămân neschimbate, însă vor folosi carburant cu 10% etanol. Modificarea performanțelor acestora, după omologare, nu mai este perimisă, cu excepția câtorva aspecte ce țin de fiabilitate.
O altă noutate majoră vizează jantele, care trec de la 13 la 18 inch diametru, pentru a îmbunătăți legătura cu solul. Pneurile sunt furnizate în continuare de Pirelli, iar anul acesta vor avea durata de utilizare îmbunătățită.
De remarcat și câteva mutări în staff-urile echipelor. Otmar Szafnauer, fostul șef de la Aston Martin, a venit la Alpine. Simone Resta, un inginer cu vechi state la Ferrari, a preluat conducerea tehnică la Haas. Nu în ultimul rând, legendarul Alain Prost a părăsit team-ul Alpine.