ANALIZĂ: Vânzările auto tradiționale, pe punctul de a deveni istorie. Ce pun în loc producătorii și dealerii?
08.05.2022
        
Distribuie acest articol!   

Pe măsură ce producția și, implicit, vânzarea de automobile continuă să scadă, constructorii se adaptează la noua situație și abandonează treptat vânzările după rețeta clasică de până mai ieri. Scopul rămâne însă același, de a atrage noi clienți.

Este un fapt de necontestat că se cumpără din ce în ce mai puține autovehicule noi. Trendul s-a menținut și în primele luni din acest an, perioadă în care s-au cosemnat noi recorduri negative, la nivel continental.

Într-o asemenea situație, pentru toți actorii din piață a devenit foarte complicat să mențină un ritm pozitiv la vânzarea de automobile noi. Contextul dificil nu sperie, însă, constructorii, care inovează constant, pentru a oferi noi metode de cumpărare, chiar dacă asta presupune să lase deoparte vânzările tradiționale.

După ce mult timp un automobil nou a reprezentat un pariu câștigător pentru clienți, acum nu mai este cazul. Astăzi, cumpărarea unei mașini noi de-a dreptul sperie consumatorul.

În primul rând din cauza prețurilor. În medie, prețul unui automobil nou a crescut anul trecut cu circa 7.000 de euro și este acum de aproape 27.000 de euro. Soluția constructorilor, de a-și crește profitabilitatea prin scumpirea automobilelor, în contextul reducerii volumelor, are și un revers al medaliei. Un automobil nou a devenit o investiție semnificativă, care descurajează tot mai multe gospodării și determină aplicarea unor soluții alternative.

Constructorii justifică această creștere prin integrarea de noi tehnologii și dau ca exemple siguranța îmbunătățită, noile sisteme multimedia, motorizările tot mai puțin poluante sau creșterea în mărime a mașinilor. Consumatorii sunt însă reticenți la a cheltui sume tot mai mari pe automobilele noi.

Numeroasele restricții și exigențele în creștere din industria auto sunt, de asemenea, descurajatoare. Astfel, din cauza noilor standarde antipoluare, unii consumatori se tem că nu vor mai avea ocazia să savureze plăcerea condusului, la volanul unui automobil de generație nouă.

În plus, nu există nicio garanție că anumite motorizări vor mai putea fi folosite pe termen lung. După intrezicerea propulsiei diesel, va urma cea termică în general. În paralel, din cauza autonomiei reduse a modelelor electrice, nu este tocmai ușor de convins potențialii clienți.

Constructorii au înțeles foarte bine toate aceste aspect. Ei încearcă să se adapteze ”din mers” și speră să își atragă clienții și în alte moduri.

Pentru multe mărci, leasingul a devenit soluția miracol din ultima perioadă. Deși vânzările au scăzut în ultimii ani, leasingul merge foarte bine și oferă soluții din ce în ce mai atractive.

In primul rând, leasingul are avantajul că oferă clientului, preponderent persoane juridice, un autovehicul nou la un preț controlat. Această soluție, de asemenea, permite producătorilor să plaseze vehicule noi pe piață, controlându-le kilometrajul și, implicit, posibilul preț de revânzare pe piața second-hand.

Alți constructori oferă o nouă soluție – închirierea lunară. Aceasta ar putea deveni tot mai populară în următorii ani, pe măsură ce deținerea unei mașini nu va mai fi o prioritate. În prezent piața este testată de tot mai multe formule de abonament, fie de la producători, fie de la companii de închiriere.

O altă strategie dezvoltată mai nou de producătorii de automobile mizează pe loialitatea consumatorilor. Și în această privință, relația dintre cumpărător și vânzător este în plină transformare.

Perioada de utilizare a unui automobil este destul de lungă, iar la final producătorii și distribuitorii nu au nicio garanție că vor păstra clientul în momentul schimbării mașinii. În cazul unui leasing, lucrurile se schimbă.

Leasingul (cu sau fără opțiune de cumpărare) permite constructorilor să păstreze o legătură constantă cu clienții și, prin urmare, să le înțeleagă mai bine nevoile.

Prin urmare, este mult mai ușor să oferi clientului modele noi la fiecare trei-patru ani. De asemenea, distribuitorilor le este mai ușor să revândă un automobil second-hand provenit dintr-un leasing propriu.

Tranzacțiile cu automobile second-hand continuă să meargă foarte bine și le permite constructorilor să gestioneze mai bine această piață, precum și prețul mașinilor de ocazie.

Iată de ce, odată cu apariția acestor noi obiceiuri de consum, constructorii de automobile nu mai ezită să își diversifice ofertele. Cu toate că vânzările de automobile noi rămân, în mod evident, foarte importante, acestea nu mai reprezintă singura soluție.

Distribuie acest articol!