Volkswagen pare să își regăsească ritmul, dacă e să ne luăm după succesul înregistrat încă de la lansarea noului ID.Buzz, prezentat anul acesta, dar pentru care livrările în ritm susținut vor începe în 2023. Însă anul viitor va fi unul plin de noutăți la Volkswagen.
Noul ID.7, supranumit ”noul Passat electric” și anticipat de conceptul ID.Aero, este cea mai așteptată noutate din 2023, de la Volkswagen.
Constructorul german continuă astfel să își dezvolte gama de modele 100% electrice. ID.7 vine după compacta ID.3 și SUV-urile ID.4 și ID.5, dar înainte de modelul urban ID.2.
Nimic surprinzător în privința designului, liniile generale fiind în ton cu restul familiei, în special cu cele de la ID.5. Cu aproape 5 metri lungime și peste 600 km autonomie, sedanul ID.7 țintește spre Tesla Model S, însă cu performanțe mai modeste, dar și cu un preț mai rezonabil. Producția va începe la sfârșitul anului 2023.
Așadar, actualul Passat nu va fi reînnoit, însă va continua să fie disponibil în versiune break, într-o nouă generație. Estetic, va avea un profil tradițional și elemente comune cu Golf 8, dar și unele noutăți care se vor regăsi la versiunea reînnoită a compactei.
Va măsura aproximativ 4,80 metri în lungime și va avea motorizări mild hybrid (benzină și diesel) și PHEV, cu puteri între 200 și 300 CP. Prețul de plecare nu va trece de 45.000 de euro.
Tot anul viitor, unul dintre cele mai vândute modele din gama Volkswagen, SUV-ul compact Tiguan va trece la o nouă generație, a treia. Cum rețeta câștigătoare nu se schimbă, va fi păstrată platforma MQB și nici dimensiunile nu vor fi modificate prea tare.
Look-ul exterior va fi actualizat, cu un profil ceva mai tăiat și probabil o semnătura luminoasă spate mărită. Interiorul va fi inundat de tehnologie, de la echipamente și display-uri, până la sisteme de asistență la conducere.
Tiguan va fi echipat exclusiv cu propulsii hibrid, de la micro-hibrizi pe benzină și diesel (48V) până la un hibrid plug-in care promite în jur de 100 km de autonomie 100% electrică.
În ciuda transformărilor radicale de pe piață, a opta generație Volkswagen Golf rămâne un reper printre modelele europene compacte. Interiorul actualei generații a date naștere la controverse încă din momentul lansării, la sfârșitul lui 2019.
Foarte criticate de către utilizatori, comenzile haptice se pare că nu au convins, în ciuda faptului că, cel puțin la prima vedere, lăsau o impresie bună, cu aerul lor de evoluție tehnologică majoră. În practică s-au dovedit mult mai puțin plăcute, la fel ca mutarea unor funcții pe ecran sau ”ascunderea” prin meniuri. Este de așteptat ca versiunea facelift, care ar trebui să fie lansată până la sfârșitul anului 2023, să corecteze aceste defecte.
La capitolul propulsoare, Volkswagen Golf 8 facelift ar trebui să dispună de unitățile mild hybrid pe benzină și diesel menționate mai sus, precum și de două variante PHEV.