Recent, în cadrul proiectului „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”, am scris despre Citroen 2CV, cel mai popular model al constructorului francez. Revenim acum asupra acestei legende, pentru că Citroen sărbătorește în această perioadă cea de-a 75-a aniversare a modelului său iconic.
Produs în 5.114.969 de unități, între 1949 și 1990, 2CV a devenit o legendă, dezvoltată pe elementele de bază ale mărcii: populară, confortabilă, simplă, rezistentă și accesibilă. Forma unică a caroseriei și versatilitatea au fost decisive pentru un succes care s-a menținut timp de mai multe decenii.
Citroën sărbătorește cea de-a 75-a aniversare a celui mai emblematic model al său: 2 CV. Proiectat la studioul de design Citroën de pe Rue du Théâtre din Paris și pus la punct în centrul de testare La Ferté-Vidame din regiunea Eure-et-Loir, a fost prezentat publicului la Salonul Auto de la Paris, pe 7 octombrie 1948.
Proiectul „TPV“ („Toute Petite Voiture“ sau „mașină foarte mică“) a luat naștere în 1936. Scopul său era să ofere persoanelor cu venituri mici o mașină economică și versatilă. În 1937, primul prototip rutier al proiectului TPV a văzut lumina zilei, cântărind doar 370 kg și având un singur far (legislația de la acea vreme nu impunea două). Vehiculul putea transporta până la patru persoane și 50 kg de bagaje la o viteză maximă de 50 km/h și era extrem de confortabil.
Când a intrat în producție, în iulie 1949, modelul 2 CV era o mașină mică, cu un motor cu doi cilindri în linie de 9 CP, 375 cmc, răcit cu aer, capabil să atingă o viteză maximă de 50 km/h. Citroën a revoluționat industria auto cu un vehicul economic și versatil.
Forma sa unică și atractivitatea au cucerit rapid o mare parte a populației. Dar succesul său uriaș poate fi atribuit, de asemenea, gamei infinite de utilizări, precum și banchetelor detașabile, ușurinței, agilității și confortului său.
Spiritul avangardist și tehnologiile ingenioase pentru acea vreme au făcut ca această mașină să rămână pe scena automobilistică timp de mulți ani. Modelul 2 CV este un model atemporal care a devenit un adevărat fenomen social, atrăgând colecționari din întreaga lume. Și încă este văzut frecvent pe drumurile noastre.
CITEȘTE ȘI:
• Citroën 2CV (1948). Minimalismul întruchipat
• Stellantis își restructurează rețeaua de distribuție