Škoda a fost, cândva, o marcă de lux
24.01.2024
        
Distribuie acest articol!   

Pare greu de imaginat, având în vedere poziționarea ”cuminte” din prezent, însă a fost o vreme când Škoda concura cu cele mai pretențioase branduri auto de lux. Din acest punct de vedere, marca cehă a atins apogeul în urmă cu aproximativ un secol, prin colaborarea cu Hispano-Suiza.

Škoda a profitat din plin de excelența tehnică a renumitului carosier pentru a produce automobile excepționale, unele dintre cele mai apreciate limuzine de lux din epocă.

În prezent Škoda face parte din Grupul Volkswagen și nu are nicio intenție să depășească marca Volkswagen în ceea ce privește luxul, modelele sale fiind uneori chiar în umbra celor echivalente de la Volkswagen. Chiar și așa, Škoda a făcut în ultimele decenii un salt imens în ceea ce privește automobilele sale, care sunt foarte departe de mașinile de slabă calitate produse în fosta Cehoslovacie, în perioada comunistă.

Dar, la fel de bine, Škoda a fost cândva un brand de top, cotat foarte bine pe segmentul mașinilor de lux. Constructorul ceh și-a propus să evoce acea perioadă de aur din anii 1920 prin expunerea unor limuzine de excepție la Paris, în cadrul expoziției Rétromobile 2024.

Škoda va participa la acest salon rezervat automobilelor istorice cu un exemplar Škoda Hispano-Suiza, o limuzină construită sub licență de Skoda în 1928. Dotat cu un motor cu șase cilindri în linie de 6,6 litri, acest model s-a aflat în serviciul președintelui Cehoslovaciei de la acea vreme.

Limuzina Škoda Hispano-Suiza primită spre utilizare, în 1926, de primul președinte al Cehoslovaciei, Tomáš Garrigue Masaryk.

Modelul Hispano-Suiza 25/100 KS a fost una dintre cele mai avansate și mai rafinate limuzine europene de la sfârșitul anilor 1920, în primul rând datorită caroseriei cu un ampatament impresionant, de 3,69 metri.

Propulsia era asigurată de un motor cu șase cilindri pe benzină OHC de 6,6 litri, proiectat să producă 100 CP la 1.600 rpm și, pe perioade scurte de timp, până la 135 CP la 3.000 rpm. Suficient pentru ca vehiculul de două tone să poată rula cu peste 120 km/h.

A fost produs în doar 100 de exemplare, între 1926 și 1929, sub licență Hispano-Suiza H6B. Este modelul care a inaugurat tradiția de peste 90 de ani prin care Škoda furnizează automobilul oficial președintelui țării.

Foarte puține exemplare Škoda Hispano-Suiza au supraviețuit până în zilele noastre, unul dintre cele mai valoroase fiind cel cu șasiul nr. 469. Restaurat impecabil în urmă cu câțiva ani, din 2010 acesta face parte din colecția Muzeului Škoda.

Actuala limuzină Škoda Superb aflată în serviciul președintelui Republicii Cehe.

Descendentul acestei limuzine poate fi considerat modelul Superb, care în prezent este nava-amiral din gama Škoda. Și conform tradiției, este limuzina oficială a președintelui Republicii Cehe.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!