După mai mulți an dificili, SsangYong se află la un nou început. De data aceasta constructorul sud-coreean își schimbă numele și revine în luptă cu noile modele Torres și EVX.
Primul producător de automobile din Coreea de Sud, din punct de vedere cronologic, și al patrulea ca importanță la momentul actual, după Hyundai, Kia și Renault Korea Motors (fostul Renault – Samsung Motors), SsangYong se află în dificultate de câțiva ani buni.
Vândută de la un client la altul, marca a ajuns în 2011 la grupul indian Mahindra & Mahindra. Paradoxal, în ciuda unor lansări de succes, precum Tivoli (2015) și XLV (2016), compania ajunsese în pragul falimentului.
Nesperata salvare o datorează conglomeratului coreean KG Mobility, specialist în chimie și metalurgie, care a achiziționat-o în 2022, cu scopul de a o readuce pe calea succesului. Preluarea de către grupul KG a însemnat o rupere simbolică de trecutul sumbru și la nivel de nume, prin adoptarea unui nou acronim: KGM, de la KG Mobility.
Lansarea modelului Torres, în vara anului trecut, a fost însă surprinzătoare, deoarece noul model încă purta numele și emblema SsangYong, inspirată din aripile de dragon. Apropo de Torres, modelul de relansare, acesta este un SUV familial mare, cu un aspect masiv și un stil modern, îndrăzneț.
Dorita urcare în gamă pare reușită, noul model dând naștere la multe speranțe. Derivatul său electric, denumit EVX, va fi primul model lansat sub logo KGM.
Introducerea oficială a numelui KGM este însoțită de un nou site web, deja disponibil. Gama rămâne neschimbată și va fi compusă în continuare de modele Rexton, Musso și Grand Musso, Korando și e-Korando, Torres și EVX, Tivoli și Grand Tivoli.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!