În primele decenii ale secolului trecut, BMW își făcuse un renume grozav datorită produselor sale economice și de înaltă performanță – motoare de avioane și motociclete. Compania își dorea însă mai mult, iar intrarea pe piața auto a fost marea miză, la acel moment.
Aceasta este, pe scurt, rațiunea mișcării strategice prin care BMW a reușit să devină producător de automobile.
După Primul Război Mondial, Tratatul de la Versailles a impus restricții severe asupra puterii militare a Germaniei. Pentru a compensa scăderea producției de motoare de avioane, BMW a fuzionat cu BFw în mai 1922 și și-a diversificat producția de motociclete. Prima motocicletă, R32, a fost prezentată în septembrie 1923 la Salonul Auto de la Berlin.
Însă BMW căuta un partener pentru a pătrunde în industria auto. Așa a ajuns mai aproape de Fahrzeugfabrik Eisenach AG, care producea micul Dixi, în special modelul 3/15 PS. În aprilie 1927, Dixi a achiziționat licența de producție pentru modelul englez Austin Seven, un automobil care a interesat și alți constructori ce doreau să intre pe piața auto, precum Rosengart în Franța și Nissan în Japonia.
Dixi a devenit rapid o țintă pentru BMW, care în noiembrie 1928 a achiziționat această companie. Apoi, în dimineața zilei de 9 iulie 1929, toate ziarele germane consemnau pentru istorie: BMW a devenit producător de automobile. Iar oaspeții invitați în noul showroom BMW din centrul Berlinului au putut admira un automobil mic, denumit 3/15 PS DA 2, ultimele două litere indicând „Deutsche Ausführung” („Versiune Germană”). În limbaj popular, mașina a primit porecla „Dixi” și avea să rămână o legendă cunoscută până în zilele noastre.
Primele exemplare au ieșit de pe linia de producție a uzinei de lângă fostul aeroport Berlin-Johannisthal, unde erau puse astfel bazele pentru producția de automobile BMW. Mai apoi, în 1932, Dixi a fost înlocuit de propriile modele ale companiei.
Pe lângă fiabilitatea sa, Dixi era atractiv și datorită consumului redus și prețului relativ scăzut. Cu doar 6 litri/100 km de combustibil obișnuit, era mai ieftin decât transportul feroviar, iar prețul de 2.200 de mărci al versiunii de bază putea fi plătit și în rate. Primul BMW era astfel mai accesibil decât un Hanomag comparabil și la aproximativ același preț ca cel mai bine vândut model de atunci, Opel Laubfrosch.
Așa s-a născut primul BMW pe patru roți.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!