Maserati, de la povestea tridentului la numeroasele momente de cumpănă
29.12.2024
        
Distribuie acest articol!   

Maserati, brandul legendar fondat de șase frați, la începutul secolului al XX-lea, în Bologna, are o istorie lungă și fascinantă. Și nu de puține ori marcată de situații dificile…

Tridentul, binecunoscutul logo al companiei, a fost creația artistului Mario Maserati. Provenind dintr-o familie cu șapte copii, dintre care cinci s-au dedicat domeniului auto, Mario a fost cel însărcinat să conceapă emblema mărcii, în 1914.

Având studii în arte plastice, el a preluat această responsabilitate atunci când familia Maserati a decis să creeze un simbol pentru brandul lor de automobile.

Locuința lui Mario era vizavi de piața principală din Bologna, unde se află celebra fântână a lui Neptun, zeul mărilor. Privind statuia din fereastra sa, Mario s-a inspirat din tridentul lui Neptun pentru a crea viitorul logo Maserati.

Această poveste, strâns legată de fântâna lui Neptun, este frecvent relatată, deși tridentul ar putea avea și alte semnificații, în cazul istoriei Maserati. Tridentul ales ca simbol are legătură și cu destinul unuia dintre frații Maserati. El simbolizează și furca care l-a salvat cândva pe Alfieri Maserati de la moarte. Acesta ar fi fost atacat de un lup, în timp ce mergea prin pădure și a fost salvat de un bărbat, care i-a venit în ajutor folosind o furcă.

De mai multe ori compania a întâmpinat dificultăți financiare semnificative și a fost cumpărată de Citroën, Chrysler și Fiat. În 1975, s-a aflat în pragul falimentului și a intrat pentru o scurtă perioadă de timp sub controlul GEPI, o companie de stat italiană, responsabilă cu revigorarea firmelor aflate în dificultate. A fost cumpărată mai târziu de Alejandro de Tomaso, un celebru pilot de curse argentinian.

În 1968, Maserati a intrat sub controlul Citroën. Din această colaborare s-a născut, în 1970, celebrul SM, al cărui motor V6 a fost furnizat de constructorul italian. Însă acest „GT în stil francez” a fost afectat de frământările provocate de criza petrolului și nu a avut succesul scontat.

Apoi, în 1993 s-a întâmplat ceva de neconceput: doi rivali istorici, Maserati și Ferrari, își unesc forțele. Datorită acestei uniuni, Maserati a putut beneficia pe termen lung de noi motoare, livrate de principalul său rival.

Din păcate, problemele de la Maserati nu au dispărut nici în prezent. Anul acesta, prăbușirea vânzărilor a dat naștere unor noi zvonuri, conform cărora Grupul Stellantis, din care producătorul face parte acum, ar lua în calcul vânzarea lui, în încercarea de a se debarasa de mărcile care nu sunt profitabile.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!