Premiera mondiala in sporturile cu motor: la etapa din 2008 a cursei de 24 de ore de la Le Mans, ce a avut loc in intervalul 14-15 iunie, cele trei prototipuri Audi R10 TDI prezentate la start de Audi Sport Team au concurat pentru prima data folosind biocombustibil de ultima generatie produs din deseuri biologice si care reduc emisiile de CO2 cu aproximativ 90 la suta fata de un combustibil diesel traditional. Combustibilul a fost furnizat de Shell, partenerul de dezvoltare al celor de la Audi. Acesta este un combustibil sintetic foarte puternic si eficient, fabricat din gaz natural prin intermediul unui proces denumit „transformarea gazului in lichide” (GTL). Combustibili continand acest tip de componente sunt deja disponibili la statii de alimentare. Pentru cea de-a treia aparitie a modelului Audi R10 TDI la Le Mans, o cantitate mica de biocombustibil de ultima generatie a fost amestecata in premiera cu aceste componente GTL care si-au dovedit deja eficienta. Biocombustibilul BTL (biomasa transformata in lichid), asa cum este denumit in mod oficial, este extras din deseuri biologice care nu sunt adecvate ca substante nutritive, ca de exemplu din reziduuri provenite din lemn. Prin utilizarea BTL se estimeaza o reducere a emisiilor de CO2 cu aproape 90 la suta fata de un combustibil diesel traditional.
Desi sunt fabricati din diferite materii prime, cei doi combustibili alternativi GTL si BTL nu contin practic sulf si nu prezinta miros. Acestia combina calitatea si arderea eficienta cu generarea unei cantitati reduse de emisii. Motorul V12 TDI, cunoscut pentru eficienta sa, cu care este dotat Audi R10 TDI a fost deja testat cu succes cu noul tip de combustibil pe standul dinamometric si la drum. Audi a castigat si in acest an cursa de la le Mans, prototipul cu numarul de concurs 2, pilotat de Tom Kristensen, Rinaldo Capello si Allan McNish fiind cel care a trecut primul linia de sosire a editiei 2008.