Cu o experienta de 110 ani pe piata auto, Opel este una din marcile cu cea mai bogata traditie in domeniu. Pe parcursul unui numar atat de mare de ani, unele inovatii sunt uitate si reapar mult mai tarziu. In timp ce compania se pregatea pentru lansarea celei de-a zecea generatii a clasei compacte odata cu debutul noului Astra, intr-o veche baza de date au fost descoperite fotografii cu un Opel roadster necunoscut. Studiile expertilor Opel in autovehicule clasice au aratat faptul ca inginerii Opel au construit prototipul unui autovehicul decapotabil cu doua locuri in 1938, avand la baza, in mod evident, prima generatie a clasei compacte Opel, modelul Kadett din anii 30. Denumirea autovehiculului este inscrisa pe fotografiile gasite: Kadett Strolch cu doua locuri, Strolch insemnand hoinar.
Roadster-ul sic si fermecator nu a intrat niciodata in productia de serie. Procesele verbale vechi ale unei sedinte a conducerii indica faptul ca acest proiect nu a fost demarat din cauza penuriei de otel inainte de cel de-al Doilea Razboi Mondial si a numarului relativ redus de unitati din acest segment. Insa, bineinteles ca Opel se pregatise deja corespunzator pentru lansarea pe piata, asa cum reiese dintr-o brosura gasita in niste arhive vechi. Fiind gata pentru a fi tiparita, brosura prezenta cu mandrie detaliile tehnice aferente trenului de rulare al modelului Strolch: capacitate cilindrica de 1,1 litri, putere de 23 CP, transmisie cu trei trepte, viteza maxima de 98 km/ora. Insa prototipurile modelului roadster nu au fost pastrate.
Expertii Opel Classic au fost atat de fascinati de prototipul cu o lungime de 3,62 m incat le-a venit ideea de a produce un alt autovehicul Strolch la 70 de ani de la dezvoltarea primului model. Astfel, acestia ar fi putut demonstra de asemenea ca inginerii Opel au dat dovada de multa imaginatie si pasiune in dezvoltarea noilor modele, inca de la lansarea primei generatii a clasei compacte.
Un Kadett obisnuit din 1938 din colectia de autovehicule clasice, care a servit ca sursa de piese de schimb, urma sa fie utilizat ca model de baza. Specialistii in tehnologie din cadrul echipei Classic au inceput imediat sa lucreze la noul proiect. Cele mai mari provocari au fost designul partii aerodinamice din spate si lucrul la alte piese ale caroseriei care nu au facut parte din seria Kadett. Construirea plafonului rabatabil din material textil fara planuri detaliate a necesitat multa imaginatie si abilitati tehnice, in special deoarece singurele materiale de referinta erau fotografiile vechi.
Insa inginerii au reusit sa descopere chiar si unele secrete ale fotografiilor vechi. Pentru a stabili culoarea vechiului prototip, vechile fotografii alb-negru au fost supuse unei analize minutioase a scarii de cenusiu. Aceasta analiza a indicat faptul ca modelul Strolch original avea culoarea rosu aprins.
„Noul” Strolch vechi va fi expus acum la evenimente dedicate autovehiculelor clasice, de exemplu, la Oldtimer Grand Prix, desfasurat intre 7 si 9 august, la Nurburgring. Prin intermediul acestui model, Opel prezinta o alta fateta a primului Kadett de succes din anii 30, care a fost oferit de asemenea in varianta de berlina decapotabila.