Cum Seria 3, candva cel mai mic model din gama BMW, a crescut in dimensiuni cu fiecare generatie, constructorul bavarez s-a vazut nevoit sa introduca Seria 1, pentru a acoperi cererea din segmentul compactelor. Totusi, BMW nu ofera nimic in categoria mini, un neajuns important, intr-un moment in care citadinele economice sunt tot mai apreciate.
Lucrurile se vor schimba in curand, se pare, prin aparitia Seriei 0. Va fi un model hatchback, cu 3 si 5 usi, pe viitoarea platforma MINI, cu tractiune pe puntea fata. Practic, noua Serie 0 se va pozitiona intre clasicul MINI si Seria 1. Se pare ca va exista si o declinare roadster.
La fel ca multi alti producatori, BMW se concentreaza pe diversificarea gamei, pentru a acoperi cat mai bine cererea. Noile modele X1, X6 si Seria 5 GT sunt cele mai noi aparitii, iar ineditul nu se va opri aici. Linia clasica, formata din Seriile 1, 3, 5, 6 si 7, a fost completata cu modelele SUV, simbolizate de litera X, si roadster, cele cu litera Z.
Cum intre X si Z, in alfabet exista litera Y, logica celor care speculeaza pe aceasta tema ne spune ca, in curand, la BMW, vom avea o gama simbolizata cu aceasta litera. De fapt, modelele BMW Y vor fi o combinatie intre… SUV si roadster! Vi se pare greu de imaginat? Amintiti-va ca fel vi s-a parut si cand ati auzit de combinarea unui coupe cu un SUV, atunci cand a fost lansat X6.
Primul model din noua linie Y, care se vrea una a modelelor lifestyle, va fi Y1, un SAV (Sports Activity Vehicle) mai usor si mai dinamic decat X6, cu doua usi si doua locuri, apropiat de conceptul Xcoupe (foto), creat de Henrik Fisker, cel care a desenat si roadsterul Z8.