Pe langa cele patru variante ale Insignia si modelul Zafira Tourer, care va fi produs incepand cu ianuarie 2015, fabrica din Russelsheim va gazdui inca doua autovehicule spre sfarsitul deceniului. Decizia a fost luata de Consiliul de Supraveghere Opel, la sedinta sa de saptamana trecuta.
O investitie semnificativa de 245 de milioane de euro va fi facuta pentru construirea unui model suplimentar. Din motive de concurenta, detaliile despre acest autovehicul nu vor fi dezvaluite pana la finalul anului. Consiliul de Supraveghere a dat, de asemenea, unda verde pentru producerea in viitor a unei variante suplimentare a modelului Insignia. Fabrica din Russelsheim a fost aleasa pentru asamblarea unui model viitor care va fi comercializat in SUA sub denumirea Buick. Productia va demara, de asemenea, in a doua jumatate a decadei.
„Investind intr-un model nou, suplimentar la Russelsheim, vom face un alt pas important in ofensiva noastra de modele de mai multe miliarde de dolari, care ne va pregati drumul catre cresterea profitabila a Opel”, a declarat Dan Ammann, presedintele GM si presedintele Consiliului de Supraveghere Opel. „Iar producerea modelului Buick la Russelsheim ne va imbunatati si mai mult utilizarea capacitatii”, a adaugat Karl-Thomas Neumann, CEO Opel.
„Deciziile Consiliului de Supraveghere de a produce un Buick si a investi intr-un model suplimentar pentru fabrica din Russelsheim se bazeaza pe contractul colectiv de munca incheiat recent. Acestea sunt parte a strategiei noastre de extindere a cresterii si sunt o dovada in plus a increderii GM in Opel”, a declarat Wolfgang Schafer-Klug, directorul comitetului de intreprindere Opel si vicepresedinte al Consiliului de Supraveghere.
In plus, Opel a decis sa modifice strategia de export pentru piata chineza. Incepand din ianuarie 2015, vanzarile marcii Opel in China vor inceta. „Este o decizie care ar fi trebuit luata de mai multa vreme”, a declarat Dr. Karl-Thomas Neumann. „Ar fi costat sute de milioane de euro sa facem cunoscuta marca Opel si sa extindem reteaua de distributie. Pe de alta parte, Buick este unul dintre liderii de piata in China si planuim sa ne intensificam colaborarea pe viitor cu mai multe proiecte pe care le analizam in prezent”.
Anul trecut, 22 de dealeri Opel din China au vandut in total 4.365 de autovehicule. Comparativ, Buick a vandut aproximativ 810.000 de autovehicule in China, prin 650 de dealeri, inclusiv cateva autovehicule dezvoltate impreuna cu Opel. La nivel global, Buick a stabilit anul trecut un record de vanzari, livrand 1,032 milioane de autovehicule pe plan international. Buick a fost a treia cea mai mare marca de autoturisme a GM, dupa Chevrolet (4,984 milioane de unitati) si Opel/Vauxhall (1,064 milioane de unitati).