Cu 13 milioane de vehicule noi inmatriculate, piata europeana a inregistrat o crestere cu 5,4% in 2014, atingand cel mai bun nivel de la declansarea crizei, in 2008. Diferenta fata de anul precedent a fost de aproape 700.000 de unitati in plus. Germania ramane principala piata din Europa, cu 3,036 milioane de unitati noi inmatriculate in 2014 si o crestere anuala de 2,9%.
Primele zece piete nationale de pe continent au fost in ascensiune, insa Marea Britanie si Spania au fost principalele motoare ale cresterii de anul trecut. Marea Britanie a preluat pozitia secunda de la Franta, in clasamentul volumelor pe tari, in timp ce Spania, a cincea piata europeana, a crescut puternic (+18,4%) gratie unei prime de casare care va fi acordata si in 2015.
Cu 3,313 millioane de unitati, Volkswagen Gorup ramane principalul actor in Europa. Aproape jumatate din vanzarile europene ale colosului german (49%) au fost asigurata de marca VW, in timp ce Skoda si SEAT au inregistrat cresteri puternice, de 13,9%, respectiv 13,5%. Concurenta traditionala din Hexagon a raspuns cu o crestere de 3,7% si 1,36 milioane de unitati la PSA Peugeot Citroen, respectiv crestere de 9,1% si 874.500 unitati la Renault. De remarcat cresterea Dacia cu 23,3%, la 363.100 unitati – a patra in topul celor mai bune performante de pe piata, in 2014!
Iata si evolutiile altor marci, in 2014, pe batranul continent: Jeep (+69,6%, 41.378 unitati), Lexus (+30,2%, 31.079), Mitsubishi (+25%, 102.364), Mazda (+18,7%, 175.028), Nissan (+13,1%, 328.334), Opel (+7,7%), Honda (-4,9%), Smart (-14,9%), Lancia/Chrysler (-3,6%), Alfa Romeo (-8,2%).