Indiferent de tipul de caroserie si de motorizare, Peugeot 308 este renumit pentru performantele de nivel inalt, la care se adauga polivalenta platformei EMP2. Pe aceasta structura, Peugeot Sport a dezvoltat un nou sistem de tractiune plug-in hibrid pe benzina. Puterea de 500 CP si tractiunea integrala depasesc limitele sportivitatii pe acest segment, oferind performante cu adevarat extraordinare.
Peugeot 308 R Hybrid propune o noua abordare a interiorului cu patru locuri individuale si o ambianta atractiva cu albastru si negru. Peugeot 308 R Hybrid detine proportiile ideale pentru mult ravnita performanta pura: incredibil de compact si cu roti pozitionate pentru un echilibru perfect. Acest echilibru este obtinut prin adoptarea platformei EMP2 pentru hatchback-ul 308.
Foarte usor de recunoscut, eleganta si sportivitatea modelului 308 imprumuta codurile stilistice, explorate de conceptul Quartz pentru a obtine o alura radicala. Bine ancorat pe sosea, gratie pneurilor 235/35 R19 cu un ecartament marit cu 80 mm, Peugeot 308 R HYbrid devoreaza pur si simplu soseaua. Partea frontala este valorizata la nivelul capotei de fantele de ventilatie precum si de spoilerul mineral cu linii precise si ascutite.
Grila de aerisire este infrumusetata de motivul sah, alimentand cu aer puternicul propulsor de 500 CP. Prizele de aer laterale adapostesc semnalizatoarele de tip LED, in timp ce priza de aer centrala afiseaza semnatura autovehiculului, cu logo-ul 308 R HYbrid inscriptionat.
Din lateral liniile caroseriei, perfect conturate pentru a adaposti structura mecanica, capteaza lumina si atrag privirea asupra vehiculului. Peugeot 308 R HYbrid este infrumusetat de nuanta de albastrufoarte intens ce contine pigmenti fluorescenti si particule de sticla. Nuanta evoca propulsorul hibrid si culoarea care este rezervata in mod natural masinilor de curse frantuzesti. La nivelul portierelor spate, nuanta de albastru este combinata cu negrul mat, o veritabila reinterpretare a liniilor masinii, simbol al modelelor Peugeot exclusiviste.
In partea din spate, Peugeot 308 R HYbrid isi exprima caracterul puternic printr-o sobrietate remarcabila. Alura partii din spate exprima tinuta de drum a autovehiculului, in timp ce eleronul ingust, fixat deasupra haionului, sporeste aerodinamica. De altfel, spoilerul integreaza doua prize de aer care participa la mentinerea temperaturii bateriei prin eliminarea aerului cald. Prizele de aer si pragurile sunt infrumusetate de invelisul alb cu aspect ceramic ce accentueaza dinamismul masinii.
Pentru prima oara, Peugeot 308 R HYbrid adopta la interior, pentru o versiune standard materiale care pana acum erau folosite exclusiv la concept car-uri. Plansa de bord este dintr-un material obtinut prin imprimare digitala. Deosebit de inovator, acesta creeaza piese complexe de dimensiuni mari cu o senzatie fina la atingere, fara a fi nevoie de spuma, optimizand astfel greutatea autovehiculului. Panourile portierelor sunt imbracate in material textil, imprimat in combinatie cu piele neagra si aceeasi piele cafenie cu aspect patinat, folosita si la scaune. Gratie arhitecturii inovatoare a Peugeot i-Cockpit, conducatorul gestioneaza perfect cei 500 CP dezvoltati de propulsor. Volanul compact, imbracat in piele perforata si valorizat de logo-ul 308 R Hybrid, este perfect pentru o manevrabilitate optima pe viraje. Foarte la indemana, padelele volan garanteaza controlul facil al cutiei de viteze. Display-ul de tip head-up va furnizeaza toate informatiile necesare fara sa fiti nevoiti sa va luati privirea de la drum. De altfel, cele doua butoane integrate la nivelul consolei centrale ofera conducatorului auto posibilitatea de a verifica, oricand, starea autovehiculului sau. Primul buton activeaza puternicul propulsor, in timp ce al doilea ofera accesul la patru moduri de condus.
Dezvoltarea Peugeot 308 R HYbrid a fost incredintata Peugeot Sport. O veritabila provocare: dezvoltarea unui ansamblu de tractiune hibrid pe benzina plug-in extrem de performant, integrarea sa pe platforma EMP2 si atingerea unor performante noi. Rezultatul este performanta obtinuta: pur si simplu uimitoare! Cu o putere de 500 CP si tractiune integrala, Peugeot 308 R Hybrid are viteza limitata electronic la 250 km/ora si poate atinge 100 km/ora in doar 4,0 secunde, parcurgand 1000 m la start in doar 22,0 secunde. Contrar asteptarilor, emisiile de CO2 sunt de doar 70g/km. Perfect echilibrate, cu o repartitie de 60% pe fata si 40% pe spate, Peugeot 308 R Hybrid prezinta un temperament ravasitor cu un raport greutate/putere neasteptat de doar 3,1 kg/CP.
De-a lungul timpului, Peugeot Sport a apelat la expertiza sa tehnica si la titlurile castigate la curse, pentru a stabili caracteristicile componentelor si pozitia ideala. Ansamblul de tractiune reuneste, astfel, trei surse de putere care pot alimenta autovehiculul, independent una de cealalta: motorul in 4 cilindri pe benzina de 1.6 THP 270 S&S are cel mai ridicat raport de putere din lume la aceasta cilindree; un motor electric, de 85 kW/115 CP, asociat unei cutii de viteze cu 6 rapoarte ; un motor electric, de aceeasi performanta pe puntea spate.
Pentru un comportament rutier dinamic, cu adevarat ireprosabil, componentele au fost repozitionate si coborate la maximum. Bateria litium-Ion de 3 kWh cu un raport excelent capacitate/dimensiune a fost pozitionata dedesubtul scaunelor din spate in locul rezervorului de benzina. In schimb, rezervorul de 50 de litri a fost instalat in portbagaj, deasupra motorului electric spate si acelor doua transformatoare. In cautarea perfectiunii, inginerii Peugeot Sport au regandit complet structura rezervorului pentru a fi instalat cat mai aproape de elementele tehnice. Se castiga astfel cativa milimetri in ceea ce priveste inaltimea autovehiculului, pentru un plus de performanta.
Selectorul integrat in consola centrala permite selectarea unuia din cele patru moduri de condus: modul Hot Lap este cel mai performant si dezvolta puterea tuturor celor trei surse, atingand in total 500 CP si un cuplu maxim de 730 Nm; modul Track dezvolta 400 CP si 530 Nm, doar cu motorul pe benzina si motorul electric din spate. Grupul electric din fata are o functie suplimentara de boost atunci cand accelerati; modul Road este dedicat in special utilizarii rutiere care sa nu depaseasca 300 CP si un cuplu de 400 Nm. Motorul pe benzina livreaza toata puterea sa, iar grupul electric din spate il asista in timpul accelerarii. Motorul electric din fata nu intervine pe acest mod de rulare; modul ZEV apeleaza mai intai la grupul electric din spate pentru a propulsa Peugeot 308 R Hybrid. Grupul electric din fata intervine, in functie de presiunea exercitata de conducatorul auto, asupra pedalei de acceleratie.
Gratie tractiunii integrale, comportamentul dinamic al Peugeot 308 R HYbrid este remarcabil, in special la iesirea din viraj. Sistemul de franare este la inaltimea performantelor cu discuri ventilate pe fata de 380 mm prinse cu patru pistoane, iar pe spate discuri de 290 mm. Cu toate acestea, nu sunt utilizate de fiecare data cand franati, deoarece Peugeot Sport a creat un grup propulsor capabil sa decelereze gratie motoarelor electrice, indiferent de viteza angrenata, adica de pana la 250 km/ora. Pe langa protejarea discurilor si a placutelor, acest sistem de franare recuperativa reprezinta una din solutiile inovatoare de incarcare a bateriei. O alta strategie consta in utilizarea motorului electric de pe fata ca un generator, antrenat de motorul pe benzina. O a treia solutie o reprezinta cuplarea la o priza de incarcare rapida ce garanteaza incarcarea completa in doar 45 de minute.