BMW ofera si in Romania servicii de comunicare in automobil
02.11.2015
        
Distribuie acest articol!   

BMW are o traditie bogata ca pionier al tehnologiilor de comunicare in automobil si incepe, dupa o perioada de teste, implementarea acestor servicii si in Romania, oferind standard un SIM de date in orice automobil BMW. Sunt disponibile serviciul de apel de urgenta, flux RSS care preia stirile Mediafax, Gazeta Sporturilor si Metropotam, precum si sistemul Teleservices, pentru comunicare automata a informatiilor de revizii catre service-ul BMW.

Inca din 2001, BMW a fost primul producator din lume care a lansat un portal bazat pe internet care putea fi accesat in automobil – BMW Online. Acesta furnizeaza o serie de informatii optimizate pentru a fi afisate pe ecranul central din masina – printre acestea se numara cautarea hotelurilor, a restaurantelor, a farmaciilor sau a bancomatelor, stiri curente, informatii meteo, ghid de calatorie si BMW Routes, informatii despre tara si parcari, functii extinse office, care includ accesare e-mail, sau servicii Google.

Un SIM de date integrat in automobil asigura accesul la serviciul BMW Online. Ulterior, acelasi SIM a permis dezvoltarea unei serii de functii precum apelul de urgenta, comunicarea autonoma cu service-ul autorizat prin BMW Teleservices, functii de comunicare cu automobilul la distanta BMW Remote (verificarea starii automobilului, incuiat, descuiat) sau servicii concierge.

Incepand cu luna de productie iulie, BMW a integrat gratuit SIM-ul de date si pentru clientii din Romania, intr-un program de teste. Cu luna noiembrie, BMW incepe comunicarea oficiala a serviciilor sale pe baza de SIM in Romania.

Serviciile oferite standard pe orice automobil BMW, pentru moment, sunt: apel de urgenta, functiile BMW Teleservices. Pachetul BMW Online este disponibil gratuit numai pe BMW Seria 7, altfel este inclus in pachetul BMW Connected Drive Services care include si sistemul de navigatie. In prezent, unul din doua automobile BMW livrate in Romania sunt echipate cu sistemul de navigatie si, prin BMW Online si BMW Apps, ambele incluse in BMW Connected Drive Services, functionalitatea sistemului de navigatie poate fi extinsa semnificativ.

BMW Online in Romania ofera clientilor informatii despre prognoza meteo, functia de cautare prin serviciul Google Maps cu transferul desitnatiei in sistemul de navigatie (in cazul in care acesta este disponibil), si serviciu de stiri RSS. Acesta din urma este optimizat pentru Romania si foloseste ca surse Mediafax pentru stiri generale, Gazeta Sporturilor pentru stiri sportive si Metropotam pentru informatii culturale si evenimente.

Toate modelele BMW dispun standard de sistemul Condition Based Service. Acesta foloseste un algoritm care monitorizeaza stilul si parametrii de condus precum si informatii de la senzorii automobilului pentru a evalua dinamic intervalul corect de revizii. Astfel, programul de revizii se desfasoara pe intervale mai scurte pentru cei care abordeaza un stil sportiv de condus si ofera garantia unei intretineri corecte. Pe de alta parte, clientii care au un stil de condus eficient, beneficiaza de intervale de revizii mai mari si astfel costuri mai mici de intretinere.

Programul de intretinere pentru automobilele BMW este completat de programele BMW Service si Repair Inclusive. In versiunea standard, acesta este oferit gratuit si acopera integral operatiile de service de baza (manopera si consumabile pentru schimbul de ulei si filtre, precum si inspectiile de baza), conform Condition Base Service. BMW Service Inclusive este oferit pentru 5 ani sau 100.000 km si poate fi extins, contra cost, pana la 10 ani sau 200.000 km. De asemenea, pot fi extinse serviciile de baza pentru a include toate operatiile de revizii sau poate fi extins pachetul de garantie.

Prin  integrarea SIM-ului de date in automobil este oferit si sistemul BMW Teleservices, care completeaza functionalitatea sistemelor Condition Base Service si BMW Service Inclusive. Atunci cand automobilul detecteaza ca trebuie facuta o operatiune de revizie, informatia este comunica automat catre un service autorizat BMW. Pe baza informatiilor primite, un consilier de service il contacteaza direct pe client pentru a program vizita in service. Prin aceasta functie, intervalele de service pentru automobile sunt urmarite cu mai mare atentie si, in acelasi timp, service-ul se poate pregati din timp pentru vizita clientului.

Distribuie acest articol!