Este foarte dificil pentru producatorii auto consacrati sa atraga atentia asupra noilor modele electrice in pregatire de lansare, in aceste zile, cand Tesla a captat atentia electromobilistilor cu discutiile despre privatizare.
Grupul Volkswagen incearca sa isi croiasca drumul in noul univers printr-un efort promotional concentrat deocamdata in SUA, tara unde s-a declansat scandalul Dieselgate, care a accelerat schimbarea de directie (si de fonduri) de la diesel spre electric. Un prim succes a fost stabilirea unui nou record absolut la Pikes Peak, cea mai celebra competitie de coasta din lume, cu prototipul electric I.D. R si Romain Dumas la volan.
Tot la Pikes Peak a fost invitat, recent, un grup de jurnalisti americani, pentru a face cunostiinta cu modelul Audi e-tron, un SUV electric cu tractiune integrala si performante incurajatoare: 400 CP si 560 Nm sunt suficienti pentru a accelera masina de doua tone in mai putin de sase secunde de la 0 la 100 km/h. Acumulatorul de 95 kWh asigura o autonomie de 400 km.
Remarcabil este insa faptul ca specialistii de la Audi nu au incercat sa demonstreze abilitatea de a urca celebrul munte, ceea ce este firesc pentru cuplul instantaneu pus la dispozitie de cele doua motoare electrice, dar poate fi egalat de motoarele cu ardere interna special preparate pentru cursa care se incheie in aerul rarefiat de la 4.000 m altitudine.
Dimpotriva, testele s-au efectuat pe coborare, unde se poate evidentia capacitatea unica a autovehiculelor electrice de a recupera o parte din energia utilizata la urcare. Inginerul Marko Hoerter, responsabil pentru sistemul de franare al modelului Audi e-tron, afirma ca 90% din situatiile normale in circulatie pot fi acoperite de franarea regenerativa.
Conform echipei de la Digitaltrends, demonstratia a fost convingatoare, Marko utilizand o singura data frana clasica pe coborarea cu peste 100 viraje si o diferenta de nivel de 2.000 m.
Chiar daca numeroasele detalii oferite despre tehnologia gasita la bordul viitorului Audi electric va suferi modificari si actualizari in functie de regulamentele regionale, impresia lasata de interiorul clasic si de calitate Audi este foarte buna.
Toate privirile sunt indreptate de acum spre data de 17 septembrie, cand Audi e-tron va fi prezentat oficial publicului si vor demara comenzile.
Opinia autorului:
Cu toate ca titlul articolului sursa indica ca Audi e-tron “va “macelari” Tesla, cred ca tinta directa este Jaguar I-Pace si viitoarele SUV-uri electrice de la Mercedes si BMW.
In primul rand Tesla Model X este mai mare si mai performanta (putere, acceleratie, autonomie), dar cu mult mai important, pentru a concura cu Tesla, orice firma va avea nevoie de o retea de incarcare rapida acoperitoare global si de acumulatori cu performante apropiate cu cei fabricati de Tesla.
Deocamdata reteaua altor firme este intr-o etapa incipienta, in timp ce Tesla are peste 10.000 de puncte de incarcare Super Charger in functiune. Asa cum a fost cazul intotdeauna in industria auto, statiile de alimentare cu combustibil au fost cladite de firme specializate, dar in universul electric Tesla a deschis un drum nou.
Mai curioasa este insa alegerea de a cumpara acumulatori, sau elementele pentru acumulatori, de la firmele asiatice, cu predominanta China, Coreea si Japonia. Chiar daca vor fi produsi in Europa, acesti acumulatori nu vor deveni un element de diferentiere intre producatori, avand origine comuna la aceisi furnizori mari – CATL, BYD, LG Chem si Panasonic.
db