Skoda Octavia 4 – primele informatii oficiale

3 noiembrie 2019



La a 60-a aniversare, Skoda lanseaza o noua versiune a bestseller-ului sau, cea de-a patra generatie Octavia urmand sa fie mai mare si mult mai tehnologizata, in comparatie cu precedenta. Noua Skoda Octavia va fi lansata oficial pe 11 noiembrie.

Va fi prezentata mai intai varianta break, aleasa de aproape doua treimi dintre cumparatorii acestui model. La lansarea pe piata va fi disponibila in versiunile de echipare Active, Ambition si Style. Nu vor lipsi declinarile Scout si RS, care vor fi prezentate cateva saptamani mai tarziu.

Noua Octavia va avea 4,69 m lungime, cu 22 mm mai mult decat predecesoarea. Latimea a a crescut cu 15 mm, la 1,82 m (lungimea limuzinei a crescut cu 19 mm, la 4,68 m, iar latimea cu 15 mm, la 1,82 m). Ampatamentul este de 2.686 mm. Volumul portbagajului creste cu 10 litri pentru berlina, la un total de 600 litri, si cu 30 litri pentru Combi, la un total de 640 litri. Skoda anunta si o crestere cu 78 mm a spatiului din fata picioarelor, pentru pasagerii de pe scaunele din spate.

Constructorul ceh anunta o serie de echipamente high-tech, imprumutate de pe noul Volkswagen Golf 8. In versiunea de top, Octavia este echipata cu faruri Matrix full-LED. Folosind camera video de la nivelul parbrizului, tehnologia inteligenta detecteaza vehiculele care vin din sens opus sau se deplaseaza in fata pe acelasi sens, precum si persoanele si vehiculele care reflecta lumina. Si blocuri optice spate sunt cu LED si ofera, de asemenea, lumini de semnalizare dinamice.

La interior se remarca nou design al volanului, care are acum doar doua spite si decor cromat, iar in versiunea multifunctionala concentreaza comenzi pentru nu mai putin de 14 functii. Consola centrala, panourile usilor si bordul, cu un aranjament modular, au fost reproiectate. In premiera, este oferit un display head-up cu proiectare direct pe parbriz, iar scaunele ofera functii de masaj si ventilatie. Nou este si sistemul de aer conditionat Climatronic cu reglaje pe 3 zone. Cea mai noua generatie a panoului digital de instrumente are ecran de 10 inchi, la fel ca displayul tactil central al sistemului de infotainment.

Noua Octavia este prima Skoda ce face uz te tehnologia shift-by-wire. Astfel, selectorul nu mai este conectat mecanic la cutia de viteze. In schimb, comenzile se dau electronic. In locul familiarului levier DSG, acum se gaseste un nou modul de comanda, pozitionat pe consola centrala, cu un mic comutator.

Skoda propune trei tipuri de sasiu: standard, sport (coborat cu 15 mm) si Rough Road (pentru drumuri dificile), suprainaltat cu 15 mm. Controlul dinamic al sasiului ajusteaza constant suspensiile si amortizarea si ofera mai multe moduri diferite pentru functia Driving Mode Select. Cand masina este echipata cu DCC, garda la sol ramane neschimbata la modelele hibride plug-in, dar la toate celelalte modele, ea scade cu 10 mm.

Din punct de vedere mecanic, Octavia 4 preia aproape tot de la Golf 8. Vor fi lansate doua motoare pe benzina 1.0 TSI de 110 CP si 1.5 TSI de 150 CP si versiuni micro-hibrid dotate cu un motor de 48 V, care are rol de demaror si de alternator si este antrenat de o curea, precum si o baterie litiu-ion de 48 V. Astfel, se poate rula liber fara ca motorul cu ardere sa fie complet oprit, se poate recupera energie la franare si motorul este sustinut cu un boost. Ambele motoare sunt, de asemenea, disponibile si in combinatie cu o transmisie manuala cu 6 trepte, fara tehnologie micro-hibrid. Motorul 2,0 TSI de 190 CP este disponibil exclusiv cu tractiune integrala si cu transmisia automata DSG cu 7 trepte. Toate motoarele TSI sunt echipate cu filtru de particule pentru benzina.

Octavia iV este al doilea model hibrid plug-in Skoda, dupa Superb iV. Combina un motor pe benzina 1.4 TSI si unul electric, cu puteri de 204 CP sau 245 CP. Ambele variante sunt echipate cu transmisia automata DSG cu 6 trepte.

Noua Octavia are si trei variante de motoare diesel, cu puteri intre 115 CP si 200 CP. Fiecare are capacitatea cilindrica de 2.0 litri si face parte din noua generatie de motoare EVO, cu cuplu mare si eficienta extrem de ridicata. De asemenea, motoarele sunt echipate cu filtrul de particule diesel si sistem SCR de tratare a gazelor de evacuare. Acest sistem are capacitatea de a reduce oxizii de azot (Nox)x cu circa 80%, comparativ cu generatia anterioara. Drept rezultat, motoarele EVO asigura respectarea standardului viitor Euro 6d.