DRIVE TEST: Ford Puma, primele impresii
03.03.2020
        
Distribuie acest articol!   

Într-o perioadă în care criteriile de clasificare a automobilelor pe categorii sunt noțiuni tot mai relative, iar SUV-urile au o ofensivă continuă de câțiva ani, Ford Puma este o apariție pe cât de neașteptată, pe atât de atrăgătoare.

Am făcut cunoștință cu noul Puma în toamna anului trecut, cu ocazia prezentării la Salonul de la Frankfurt, în versiunea Titanium X. La câteva luni distanță, am reîntâlnit noul SUV Ford la lansarea în teritoriu, de la Timișoara. Zilele trecute, prin amabilitatea partenerilor noștri de la Casa Auto Timișoara, am avut ocazia să testăm două versiuni Ford Puma: dinamicul ST Line X, 1.0 EcoBoost Hybrid de 155 CP și elegantul Titanium X, 1.0 EcoBoost de 125 CP.

Ford Puma are o alură mai degrabă de crossover, un look exterior oarecum diferit de cel al majorității SUV-urilor. Totul vine din proporții: deși este surprinzător de scund (nu mai mult de 1,54 m înălțime!), pare foarte robust și ”închegat”. Această impresie este dată de linia laterală a geamurilor, înălțată la maximum, de ”umerii” care pornesc din spate și se continuă pe flancuri, și de ”bombeurile” longitudinale de pe aripile față, la capătul cărora sunt așezate (foarte inspirat!) farurile. În termeni de marketing, Ford a numit acest concept ”filosofie de design antropocentrică”.

Noul Puma, în standul Ford de la IAA Frankfurt 2019

Testul nostru a început cu o versiune ST Line X, cu motor 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV) de 155 CP. Prețul de listă este de 25.000 euro cu TVA. Configurația testată de noi avea prețul de 32.870 euro, însă la acesta s-a aplicat o reducere de aproape 9.000 euro, astfel că prețul final este de 23.900 euro cu TVA.

Fără doar și poate, la acest preț vorbim despre un automobil excelent dotat. Capitonajul interior negru, inserțiile și cusăturile roșii, pavilionul panoramic din sticlă și finisajele de pe bord care imită fibra de carbon accentuează, la interior, spiritul sportiv al acestei versiuni. La exterior, rafinamentul sportiv este dat de jantele pe 19 inchi și spoilerul supradimensionat.

Motorizarea ne-a demonstrat din nou, dacă mai era nevoie, de ce numele EcoBoost este, de ani buni, o prezență obișnuită în palmaresul premiilor Motorul Anului, la clasa sa. Iar varianta electrificată EcoBoost Hybrid de 48 de volți ridică plăcerea condusului la noi standarde.

În traficul urban, Puma este în elementul său. Agilă, cu direcție precisă și suspensie atent setată pentru astfel de condiții de rulare, este exemplul tipic pentru ceea ce cu toții numim astăzi SUV urban. Camera video spate, asistența la parcare și senzorii față-spate ușurează enorm manevrele în spații limitate.


Ford Puma ST Line X, 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV), 155 CP

A doua versiune testată a fost Titanium X, cu motor 1.0 EcoBoost de 125 CP. Prețul de listă pentru aceasta este de 22.300 euro cu TVA, iar cu opționalele existente pe mașina testată de noi, urcă la 28.870 euro. Și în acest caz se aplică o reducere, de aproape 8.000 de euro, astfel că prețul final este de 21.000 de euro cu TVA.

Eleganța acestei variante de configurare, dată de dotări precum sistemul audio Bang & Olufsen sau baghetele cromate laterale, se combină inteligent cu cele practice, gen tapițerie cu husă detașabilă (cu fermoar), hayon acționat electric sau acces și pornire fără cheie. Totul se completează minunat cu sistemele de asistență la condus, dintre care se remarcă cel de recunoaștere a semnelor de circulație și pilotul automat adaptiv cu trafic jam, destul de rare în acest segment.


Ford Puma Titanium X, 1.0 EcoBoost, 125 CP

După acest test ne-a fost și mai clar de ce așteptările Ford de la noul SUV sunt atât de mari. Fabrica de la Craiova va atinge anul acesta un record, cu peste 1.000 de unități Puma și EcoSport asamblate zilnic, adică o mașină produsă la fiecare 67 de secunde!

Poate că, unora, prețurile li se vor părea piperate. Nu trebuie uitat că cele două versiuni testate de noi sunt de top, cu o lungă listă de dotări opționale (deci multă tehnologie, pe lângă cea inclusă, oricum, în standard), de unde și prețurile pe măsură.

De altfel, să nu uităm că versiunea standard, denumita Titanium, are un preț special de lansare de 16.500 de euro cu TVA. Printre tehnologiile disponibile în standard, la acest preț, se numără încărcarea wireless pentru smartphone-uri, farurile cu tehnologie LED, precum și multe sisteme de asistență a șoferului, ca de pildă Active City Stop, Lane Keeping Aid sau Active Cruise Control.

Distribuie acest articol!