Herbert Diess, președintele Volkswagen, nu vrea ca grupul pe care îl conduce să ajungă într-o situație dramatică, așa cum s-a întâplat la un moment dat cu Nokia, care din lider detașat al pieței de telefonie mobilă, pur și simplu a ieșit de pe piață, depășit de progresul tehnologic.
O dată cu apariția automobilului electric, riscul pentru constructorii tradiționali este de a fi depășiți rapid de evenimente și să rămână doar specialiști în producție, nevoiți să apeleze la alte companii importante, pentru furnizarea de acumulatori, motoare electrice și, mai ales, echipamente informatice. Este situația în care s-a aflat Nokia în urmă cu câțiva ani, la momentul apariției smartphone-urilor și pe care Diess nu vrea să o trăiască pentru Volkswagen.
Într-un interviu acordat celor de la Bloomberg, Herbert Diess a declarat: ”Cea mai importantă evoluție a automobilului, căreia trebuie să-i facem față, este că acesta se va transforma tot mai mult într-un dispozitiv care stochează o cantitate enormă de date. În acest caz ne aflăm în fața unei decizii pe care trebuie să o luăm: suntem pe cale să devenim furnizorii unei carcase goale echipată informatic de altcineva sau suntem capabili să ne convertim automobilele astfel încât acestea să devină autentice produse informatice”.
Declarația lui Diess este plină de sens, pentru că ne dă de înțeles că că grupul german intenționează să dezvolte propriul său soft ”all in one”, care mai apoi va fi oferit și altor constructori sau actori din lumea auto. Diess recunoaște însă că Volkswagen este în întârziere în acest domeniu, fiind în prezent în stadiul ”inițierii în informatică”.